1

Onderwerp: Frozen taart met ruffles en kasteel

Deze taart is voor de dochter van mijn vriendin. De wens was een frozen taart en verder kreeg ik de vrije hand. Ruffles vind ik altijd zo mooi staan en omdat ik dat nog nooit had gedaan heb ik een poging gewaagd :). Ikzelf vind het resultaat heel mooi maar het was een hel om te maken haha. Ik ben denk ik minimaal 3 uur bezig geweest met minimaal 240 rondjes uitsteken, alle rondjes frillen en plakken. Gelukkig was de bovenkant wel simpel en zo klaar ;).

Vanbinnen zit een vanille biscuit met oreo creme en een red velvet met een laagje witte chocolade enchated cream.

http://s24.postimg.org/brzalzett/Photo_Grid_1460182109346.jpg

2

Re: Frozen taart met ruffles en kasteel

Erg mooi zeg!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Nou, zeker de moeite waard geweest, zeg! Gefrilled vind ik het er vaak een stuk meer verzorgd uitzien. Mooie taart geworden!

4

Wauw, wat ontzettend mooi en wat een werk!! En zo mooi je kasteel boven op :thumb:

5

Wauw, deze is echt heel mooi geworden!! Zowel je ruffles als ook het kasteel bovenop! Origineel!  :thumb:

6

wauw wat een mooie taart!

7

Zoooo die is mooi, is al je werk zeker waard geweest.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

8

ziet er mooi uit

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

9

3 uur?! Ik vind het heel mooi, maar ik denk er nog even over na of ik dat een keer zal proberen  :+

10 Laatst bewerkt door MirandaB (11-04-2016 20:52)

Heel gaaf, die ruffles! Geeft een heel mooi effect en weer eens een heel andere Frozen-taart. Mooi gedaan :y  :y

11

Bedankt allemaal :)

12

Heel mooi

13 Laatst bewerkt door astap79 (25-05-2016 14:50)

deze taart is inderdaad prachtig, en ik vind je ombre effect heel erg mooi!

Ik ga er vanavond aan beginnen aan de ombre ruffle taart, maar wat ik mij afvraag is hoeveel fondant heb je nu gebruikt voor de donkerste kleur? en bij elke laag doe je er natuurlijk meer wit bij, je begint dus met een grote voorraad voorgekleurd fondant.
Ik heb net op de gok maar wat gekleurd, maar twijfel of dit genoeg is.
Ik moet een 24 cm ronde taart met ombre ruffles maken.
iemand die me hierbij kan helpen ...:)

groetjes Astrid.

14

Wat een prachtige taart! Schitterende ruffles... is het werk echt waard, vind ik. Ik vraag mij af waarvan je het kasteel hebt gemaakt. Leuk idee, vind ik.

Tieneke

15

Is het gelukt astapt? Ik heb het ook maar gewoon op de gok gedaan en extra veel fondant in huis gehaald. komt wel op ;).

tante tien ik heb je kasteel en de figuurtjes gekocht bij 'de mooiste taart prints'. Ze heeft een facebook pagina die bol staat met leuke toppers en plaatjes. het kasteel is van extra dik ouwel gemaakt en aan beide kanten bedrukt.

16

Hoi Lilli,

Het is gelukt :)
Ik had natuurlijk veeeeeel te veel vooraf gekleurt, bij elke laag weer wat eraf gehaalf en wit erbij gedaan, dus heb nu heel veel stukken voorgekleurd roze fondant liggen hahaha.
Ik heb afgewogen wat ik ongeveer per rij gebruikt had, dus voor de volgende keer moet ik het dan beter kunnen berekenen :)
Groetjes Astrid.