1

Onderwerp: iemand een tip om dit te voorkomen (zie foto) ?

De ene keer gebeurt het wel en de andere keer niet, geen idee hoe t komt. ik mix zo'n 8-10 minuten, daarna nog 1 minuut op de laagste stand. Als de biscuit uit de bakvorm is zit er soms een los 'velletje' aan, die haal ik eraf en dan verschijnt er soms dus dit. Is dat een luchtbel in het biscuit ofzo of heeft t met teveel bakspray te maken? Losse velletjes vind ik niet zo'n probleem maar zo'n hele deuk in de biscuit wel, ik heb het natuurlijk opgevuld met botercreme dus je zag er niets meer van maar de persoon die dat stukje krijgt heeft wel een behoorlijk hap botercreme in zijn/haar mond :s.

http://s7.postimg.org/s858ix3mv/20160315_120757.jpg

2

Re: iemand een tip om dit te voorkomen (zie foto) ?

Mijn ervaring is dat het door (te veel aan) bakspray komt. Ik lees berichten dat navegen met een tissue na het sprayen verbetering kan geven, maar ik neem geen risico: ik ga gewoon voor roomboter en bloem en nooit meer problemen gehad  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Ligt inderdaad aan het teveel aan invetten. Ik vet (ook) in met roomboter en heb er bijna nooit last van. Alleen wanneer ik vergeten ben de boter uit de koelkast te halen. Ik zet dan het bakblik met koude boter een paar seconden in de oven die al aan het voorverwarmen is, maar soms is de boter dan toch te vloeibaar geworden. Dan heb ik het ook soms.

4

Ik vet de vorm altijd in met boter en bekleed de vorm dan altijd meet bakpapier....nooit problemen =)

5

Ik heb dat ook wel eens maar gebruik de biscuit wel gewoon hoor, na het afsmeren zie je er niets meer van

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda