1 Laatst bewerkt door Kaartje (05-04-2016 13:34)

Onderwerp: vraagje voor een bruidstaart

Ik moet over twee weken een bruidstaart maken in opdracht. Is lang geleden... Nou wil ik goed uitkomen met de stukjes, én ik wil dat hij er mooi uitziet. Vandaag ben ik met de topper begonnen en toen ontdekte ik dat het dan wel handig is als ik weet hoe groot de bovenste taart moet worden.
De taart is voor 44 personen, inclusief het bruidspaar, en de bovenste taart willen ze invriezen. Nou lijkt mij drie lagen wel mooier dan vier, maar ik vraag me af of ik dat ga redden. Mijn grootste bakvorm is 30cm en groter past ook niet in de oven... Dan kan daar een op van 25 cm en de bovenste (die dus niet meetelt voor de stukjes) 20. Lijkt me een mooie verhouding, maar heb ik dan genoeg stukjes? In de tabel staat dat ik dan taart heb voor 36 tot 45 stukjes. Lijkt mij wat krap. Zou het beter zijn er nog een taart van 15 cm op te zetten? Dan heb ik er vier op elkaar. Is ook wel weer lastig met vervoer denk ik....

Wat zouden jullie doen?
Dank voor het meedenken!

Re: vraagje voor een bruidstaart

Ikzelf vind de tabel op deze site wel erg zunig qua stukjes. En bovendien maakt het natuurlijk nog uit hoe hoog je de taarten maakt. Het aantal stukjes in de tabel is gebaseerd op een 7 cm taart, dacht ik. Als je 10 cm taarten maakt, heb je al flink wat stukjes meer.

Daarnaast zou ik een 20 cm taart voor in de vriezer best wel flink vinden, geloof ik. Dus.... ik denk dat ikzelf toch zou gaan voor 4 verdiepingen, waarvan de kleinste 15 voor in de vriezer.

Succes!

3

ben het met tante taartje eens en ik snap je vervoers probleem maar zou dan 2 om 2 doen en ter plekje verder stappelen :think:

heel veel succes met de taart :)

4

Ik kom met mijn 30 en 25 cm al aan (25+20=)45 stukjes. De 20 cm is voor 12 personen. Mijn taarten zijn wel vrij hoog en 3x gevuld. Ik zou ook de 15 cm als bewaartaart maken ipv de 20 cm  ;) .
Maar hoe groot is je topper dan? En hoeveel stukjes haal je normaal uit je taarten?
Stapelen zou ik ter plekke doen. Moet natuurlijk wel mogelijk zijn (decoraties)  ;)