1

Onderwerp: [feedback] klein bloemetje voor op een taart

Of ik iets leuks voor mijn opa en oma wilde maken die 60 jaar getrouwd zijn. Natuurlijk! Ik ben best tevreden, maar als iemand nog tips heeft hoe je een bloemstukje samenstelt voor een taart? De lelietjes van dalen had mijn oma in haar bruidsboeket. Ik heb de calla's nog niet vastgemaakt, ben bang dat het niet blijft zitten, maar het idee is dat die rusten op de taart straks.
http://myalbum.com/photo/33trYfnWnUjr/720.jpg

2

Re: [feedback] klein bloemetje voor op een taart

Ik heb geen tips maar ik vind ze echt prachtig!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

3

Wauw, echt prachtig , ik vind ze gewoon super mooi!!! :thumb:

4

Wow! Dit zijn echt supermooi.
Wat betreft samenstellen heb ik echt geen tips. Mogelijk een bloemist vragen?

5

hier ook geen tips, maar vind ze echt prachtig.
zou ik ook wel in een vaasje willen :)

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

6

Heel mooi!

groetjes Wilma

7

Dank jullie wel allemaal  :) 
Maar niemand wat tips en trucs hoe je een bloemstuk maakt? Of sites waar ik eens kan kijken misschien?

8

Ik ben bloemist! Maar snap je vraag niet zo..
Bedoel je hoe je het geheel samen kunt binden??
Dan zou ik zeggen alle steeltjes dezelfde kant op en in elkaar draaien. Maar zo te zien heb je dat al gedaan, als ik je bloemen zo bekijken kan je ze toch gewoon op de taart leggen zoals ze nu zijn?
Geen idee of je hier wat aan hebt..

9

Hoi Willeke,
Nee bedoelde meer in algemene zin,  hoe bouw je een stuk op, ik had nu een stapel losse bloemen op tafel liggen en dacht "wat nu?", ik heb nu dit samengesteld, maar ik zie soms prachtige dingen voorbij komen, maar ik weet niet zo goed hoe je dat ontwerpt zeg maar. Zijn daar bepaalde richtlijnen/tips voor of websites?
Groet Bakkerie

10 Laatst bewerkt door LaLuub (31-03-2016 18:42)

Cursus bloemschikken wordt het dan  :+

Maar google is toch ook wel gewillig met foto's van hoe e.e.a. is opgebouwd (zowel voor gewoon bloemschikken als voor suikerbloemen)? En de goeroe op het gebied van suikerbloemen (en boeketjes) is Alan Dunn, dus daar kun je even op googelen. Hij beschrijft helemaal stap voor stap in zijn boek(en) hoe je de bloemen & blaadjes maakt, op draad zet en ook hoe je boeketten maakt. Maar als ik jouw creatie zo bekijk, heb je al een heleboel zelf uitgevonden. Ziet er echt supermooi uit!!!  :thumb:  :thumb:

Maar kijk maar eens naar bijvoorbeeld Alan Dunn's Sugarcraft Flower Arranging. Klinkt als waar jij naar zoekt...

11

Ik heb verder geen tips, wil alleen maar even zeggen dat ik je bloemen onwijs mooi vind!!!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

12

Dank je La Luub, dat klinkt inderdaad als een boek waar ik wat aan heb, ik heb "suikerbloemen" al van hem, maar daarin ligt de nadruk op het maken van de individuele bloemen, maar de lelietjes komen uit dat boek :D
Blijkbaar heb ik van de week nog niet helemaal de juiste zoektermen gebruikt, kon me ook al niet goed voorstellen dat er zo weinig was, arranging had ik nog niet bedacht :+
Dank voor het meedenken!
En allemaal bedankt voor de lieve complimenten!