1

Onderwerp: Hoeveel taartstukjes haal ik hier uit?

Hallo allemaal,

Misschien een beetje een dommige vraag... maar vaak is iets simpels inééns niet meer zo simpel haha.
Ik ben aan het proberen om uit te rekenen hoeveel stukjes ik uit een taart kan halen die 45 cm lang is en 15 cm breed...?
Iemand enig idee?
Als ik zeg maar een bakblik gebruik van 30 x 30 cm ( dat zijn 30 stukjes )
zou 60 x 15 hetzelfde zijn als 30 x 30? wat dus ongeveer 30 stukjes zou zijn, dus voor 45 x 15 zouden het ongeveer 22 stukjes zijn, omdat 15 x 15  ( wat over zou blijven uit de bakblik 30 x 30 dan 8 stukjes is...snappen jullie me nog?
Ik moet een vrachtwagen taart maken en zit te twijfelen over de verhouding van de taart, en er moeten 25 stukjes uit gehaald worden.
Heel lastig beschreven zo, hopelijk snappen jullie mij een beetje :)
groetjes Astrid.

2 Laatst bewerkt door Tante Taartje (15-03-2016 07:23)

Re: Hoeveel taartstukjes haal ik hier uit?

Hahahaha, wat een gegoochel met getallen soms, he?!  ;)

Ik zou zelf inderdaad dezelfde redenatie aanhouden. Je snijd immers stukjes uit de oppervlakte van een taart. Dus 30 x 30 = 60 x 15. Als je daar 30 stukjes uithaalt, is het logisch dat je uit 45 x 15 = 675, 675 / 30 = 22.5 stukjes haalt. Edit: er vanuit gaande dat de hoogte van de taart gelijk blijft.

Maar wie weet heeft iemand anders een briljant plan?

Succes!

3

Hallo tante Taartje,

Bedankt voor jou reaktie!
Mijn berekening klopt dus wel haha, dat zouden dan 22 stukjes zijn... heel fijn, maar kom ik wel 3 stukjes te kort :(
maar ik zit er dichtbij, ik kom er uiteindelijk vast wel uit :)

groetjes :)

Ik kom uit op meer.... Uitgaande van stukjes van 5x5 cm haal je er 27 uit wen taart van 45x15.

Groetjes Kirsten

5

Hoi Bakmijntaart,

Ja ik zie nu dat bij het snijschema dat ik heb bij een bakblik van 30 x 30 stukjes worden gesneden van 5 x 6 cm..en daar dus 30 uit gehaald worden , als je dan stukjes van 5 x 5 cm zou doen dan zouden er ook wel 36 uit kunnen, en dan bij een 45 x 15.. dan idd als je stukjes van 5x5 aanhoudt is dat 9 stukjes uit de lengte en 3 stukjes uit de breedte dus dan zou je inderdaad 3 x 9 = 27 stukjes :D

wat een gepuzzel zeg haha
Bedankt bakmijntaart voor jou hulp.
Ik zou nu dus genoeg stukjes kunnen halen uit dit formaat taart :)  :thumb:
Ik kan er gewoon bij zeggen dat ik uitgegaan ben van stukjes van 5 x 5, dat ze bij het snijden van de taart daar dan rekening mee kan houden.

Bedankt, groetjes Astrid.

5x5 is vaak ook al een behoorlijk stuk taart. Weet niet of je 2 lagen of 3 lagen vulling doet?

Maar dat gaat helemaal goed komen! Succes en wel showen hè?!

Groetjes Kirsten

7

Ja 5 x 5 is ook groot genoeg :)
Ik ga hem zeker showen als deze klaar is..hij staat voor 2 april gepland :D

8

Hallo,
Nu zit ik zo is te denken dat deze taart nooit in de koelkast gaat passen :(
zou de taart een nacht buiten de koeling kunnen blijven? en hoe verpak ik deze zodat er geen stofjes bij kan komen? :)
De vulling wordt gewoon Swiss meringue creme en aardbeijam.
Alvast bedankt,
Astrid.

Gezien de vulling kan deze wel buiten de koeling bewaard worden. Verpakken met huishoudfolie of misschien pedaalemmerzakken. Zou hem denk ik bewaren op de koelste plaats zoals garage of bijkeuken.

Groetjes Kirsten

10

Hallo bakmijntaart,
Bedankt voor het reageren :)
Ik kan hem gelukkig in de garage zetten daar zal het vast lekker koel zijn.