1

Onderwerp: Frosty sheets van Bouwhuis geschikt voor Vegan?

Weet iemand of de frosty sheets van Bouwhuis geschikt zijn voor veganisten?
Op de meeste sites die frosty of prints verkopen staat er bij de frosty vermeldt of deze geschikt is voor veganisten enkel bij Bouwhuis kan ik dit niet terug vinden. Voor mij persoonlijk is dit geen probleem maar mijn klant wil uitsluitend Vegan, dus geen dierlijke ingrediënten.

Alvast bedankt ;-)

2

Re: Frosty sheets van Bouwhuis geschikt voor Vegan?

Voor zover ik na heb kunnen gaan zien die van Bouwhuis dezelfde als die van Culpitt. En de ingrediënten zijn dan:
gemodificeerd zetmeel: E1422, E1412, maltodextrine, bevochtigingsmiddel: E422, suiker, water, verdikkingsmiddelen: E460i, E414, E415, dextrose, kleur: E171, emulgatoren: E435, E471, E491, conserveermiddel: E202, zuurteregelaar: E330, aroma.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Frosty sheets van Bouwhuis geschikt voor Vegan?

Marianne schreef:

Voor zover ik na heb kunnen gaan zien die van Bouwhuis dezelfde als die van Culpitt. En de ingrediënten zijn dan:
gemodificeerd zetmeel: E1422, E1412, maltodextrine, bevochtigingsmiddel: E422, suiker, water, verdikkingsmiddelen: E460i, E414, E415, dextrose, kleur: E171, emulgatoren: E435, E471, E491, conserveermiddel: E202, zuurteregelaar: E330, aroma.

Op de doos v Bouwhuis staat ook nog glycerine.......en hier gaat t nou net om: is dit plantaardig of dierlijk?

4

Re: Frosty sheets van Bouwhuis geschikt voor Vegan?

Ik zou even Bouwhuis mailen of bellen. De ervaring is dat ze snel en goed antwoorden.

5

Re: Frosty sheets van Bouwhuis geschikt voor Vegan?

Bedankt voor jullie reacties. Glycerine kan inderdaad 2 kanten op. Heb bouwhuis een berichtje gestuurd en het antwoord is JA, ze zijn vegan-proof. :-)