1

Onderwerp: 3D vrachtwagen taart maken voor 25 pers.

Hallo allemaal,
Ik mag voor april 2016 een taart maken, en dat moet een 3D vrachtwagen worden voor 25 pers.
eigenlijk wilde ze een oplegger erachter, maar waar moet je dan alle taart laten??
Ik vroeg me nu af of welk maat bakblik ik hiervoor moet gebruiken, ga ik hetzelfde aanhouden als bijv. een vierkante taart 25x25, deze is voor 20/25 personen? en hoe bewerk ik deze dan?
Hoe laat je de vrachtwagen zeg maar zweven zodat het lijkt alsof deze echt op de wielen staat?
Ik dacht misschien om de kop van rice krispie te maken en dan kan ik de hele taart houden voor de rest van de vrachtwagen.

Houden jullie trouwens qua prijs ook hetzelfde bedrag aan als je bij de vierkante taart zou doen, of omdat het 3D is vragen jullie extra?

Alle tips om zo'n 3D vrachtwagen te maken zijn welkom!
Ik zal nog ff goed googlen, ik zag namelijk dat vera ook een how to gepost had.

Alvast bedankt,
groetjes Astrid.

2

Re: 3D vrachtwagen taart maken voor 25 pers.

Spannend zeg gelukkig heb je nog even.

Misschien kan je advies van anouckjewel vragen zij maakte de jumbo vracht auto.

Succes met onderzoeken het gaat je zeker lukken :thumb:

3

Hoi Baklataart,
Ik had haar inderdaad al een bericht gestuurd via dit forum.. ik zag haar jumbo taart voorbij komen, deze zag er erg gaaf uit.
Ik heb inderdaad gelukkig nog even haha, geen idee ook wat ik ervoor vragen moet, pff lastig :)

4

Denk dat je wel meer dan normaal kan vragen want je moet er ook extra werk voor verrichten toch.

vind het  ook altijd moeilijk hoor, zelf ben ik altijd bang dat ik te veel vraag =(

5

ja en vaak is dat eigenlijk helemaal niet zo en zijn de taarten dat wel waard.
Ik kwam met een prijs en deze mevrouw ging gelijk akkoord..dus gelukkig maar :)

6

Dat is super :thumb:

7

Hallo allemaal ( aan die dit leest )

Ik heb zitten denken...
ik moet dus een vrachtwagen taart maken voor 25 personen.
Als ik nu een bakblik pak van 30x30 ( deze is voor ongeveer 30 stukjes ) en als ik deze nu zo snijdt dat de lengte 50 cm wordt en de breedte 10 cm.. zou dit in verhouding mooi zijn en redt ik het dan met 25 stukjes?
Ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken, en ben bang dat ik met een kleiner bakblik noiet genoeg stukjes heb.
Iemand die me advies kan geven?
groetjes en alvast bedankt.
Astrid.

8

als hij 10 bij 50 cm wordt moet dat toch zeker genoeg voor 25 personen zijn, dan krijg je plakjes van 10 bij 2 en die zijn dan ook nog gevuld dus een behoorlijk stuk toch :think:

voor de rest kan ik je echt niet helpen vind het een uitdaging hoor maar het gaat jou zeker lukken hoor :thumb:

9 Laatst bewerkt door Esther68 (12-03-2016 12:16)

Ik denk dat 10x50 niet mooi is, eerlijk gezegd. Dan zou ik eerder 30x15 doen en dan stapelen. Je zet dan 2x een 30x15 op elkaar. Weet niet hoe hoog jouw taarten zijn, maar als je uit gaat van 8-9 cm wordt de hoogte iets van 16-18 cm. Verhoudingen kloppen dan beter, lijkt mij. Wel stutten natuurlijk  ;)
Ik weet niet of ik voor deze taart meer zou vragen dan andere taarten omdat er verder niet veel gesneden hoeft te worden en het geen rare vorm is. Maar je hebt de prijs al afgesproken  ;)
Oh ja..uit een 25x25 haal ik 25 stukjes dus uit 2x een 30x15 zou ik 30 stukjes halen  ;)

10

Hartstikke bedankt Esther68 voor jou reaktie!
30 x 15 en die 2 keer idd, en dan op elkaar stapelen.
dus uit een 30 x 15 haal je zeg maar de helft aantal stukjes als een 30 x 30 ( 30 stukjes ) dan zou ik idd met 2 keer een 30 x 15 uitkomen op 30 stukjes, lijkt me wel beter om dit formaat aan te houden, dan heb ik sowieso genoeg stukjes.
Het wordt dan wel een hoge taart :) beter denk ook een paar grote dowels erdoorheen steken zodat de dowels ook in het bovendste gedeelte van de taart zit.
Hartstikke bedankt hoor!
Groetjes.

11

Dank je  ;) . Voor de zekerheid zou je er een dowel, of meer, doorheen kunnen doen als je het niet vertrouwd. Ik plak de bovenste taart altijd met dikke suikerglazuur vast op de onderste. Staat als een huis  ;) .
Veel succes met je taart!  :thumb:

12

Baklataart schreef:

als hij 10 bij 50 cm wordt moet dat toch zeker genoeg voor 25 personen zijn, dan krijg je plakjes van 10 bij 2 en die zijn dan ook nog gevuld dus een behoorlijk stuk toch :think:

voor de rest kan ik je echt niet helpen vind het een uitdaging hoor maar het gaat jou zeker lukken hoor :thumb:

Hoi  baklataart,

Nou een uitdaging is het zeker hoor, hopelijk gaat het allemaal lukken.
50 lang en 10 breed is miss toch een beetje een rare verhouding, dus denk dat ik ga voor 30 bij 15..we shall see :)

13

Esther68 schreef:

Dank je  ;) . Voor de zekerheid zou je er een dowel, of meer, doorheen kunnen doen als je het niet vertrouwd. Ik plak de bovenste taart altijd met dikke suikerglazuur vast op de onderste. Staat als een huis  ;) .
Veel succes met je taart!  :thumb:

Hoi Esther68,

dat suikerglazuur is ook een goed idee  :thumb:
hopelijk gaat het allemaal goed komen haha.

14

astap79 schreef:
Baklataart schreef:

Hoi  baklataart,

Nou een uitdaging is het zeker hoor, hopelijk gaat het allemaal lukken.
50 lang en 10 breed is miss toch een beetje een rare verhouding, dus denk dat ik ga voor 30 bij 15..we shall see :)

ja ik las het , klinkt logischer inderdaad, ohh ik vind het wel spannend hoor en knap dat je je er aan waagt :)