1

Onderwerp: Chocolade biscuit taart (help)

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb vandaag een chocolade biscuit gemaakt alvast voor morgen. En heb lang lopen nadenken over de vulling en hoe de taart er uiteindelijk uit gaat zien. Ik wil het namelijk zo doen:

Vulling:
250gr mascarpone
Twee eetlepels aardbeien jam
250ml slagroom en zakje klopfix (waarvan ik alleen de helft in de vulling wil doen)

De taart wil ik alleen de zijkanten bestrijken met ganache.
100gr puur choco
100ml slagroom

Bovenkant van de taart wil ik met de resterende slagroom bestrijken. Geraspte chocolade eroverheen strooien en verse aardbeien erop leggen als versiering.

Hoe klinkt dit? Amateuristisch? Of is het allemaal net iets teveel? Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!

Groetjes kaatjuhh

2

Re: Chocolade biscuit taart (help)

Niemand  :O  :(

De meeste mensen slapen 's nachts, hè?  :s

Ik heb niet zoveel ervaring met vullingen waar mascarpone in zit, maar het geheel klinkt me behoorlijk machtig, ook omdat je biscuit al choco is. Qua smaken klinkt het me wel erg lekker in de oren.

4

klink inderdaad lekker en erg machtig :lol:

ik geloof dat je de klopfix zo wie zo weg kan laten is al stevig genoeg met de mascarpone :think:

5

Doe je de slagroom en mascarpone (en jam) door elkaar of apart? Behalve de jam (hou niet van fruit/choco combi) lijkt me dit erg lekker. Wel machtig misschien, maar dan snij je gewoon kleinere stukjes  ;)

6

Tante Taartje schreef:

De meeste mensen slapen 's nachts, hè?  :s

Ik heb niet zoveel ervaring met vullingen waar mascarpone in zit, maar het geheel klinkt me behoorlijk machtig, ook omdat je biscuit al choco is. Qua smaken klinkt het me wel erg lekker in de oren.

Haha ja ik Was tot laat bezig en weer vroeg wakker  :p

Ja de reden van de ganache is eigenlijk omdat ik ergens de taart mee wilde bedekken, maar wil het niet met de mascarpone vulling doen. Dat lijkt me net to much.

7

Baklataart schreef:

klink inderdaad lekker en erg machtig :lol:

ik geloof dat je de klopfix zo wie zo weg kan laten is al stevig genoeg met de mascarpone :think:

Ow echt waar? De klopfix moet ik toch gebruiken om de slagroom te kloppen? Want ik wil eerst de slagroom apart kloppen, en daar de helft van bij de mascarpone doen. En de resterende slagroom wil ik op de bovenkant van de taart doen.

Ik heb dit gewoon bij elkaar verzonnen haha dacht dat het misschien wel een goed en vooral lekker idee zou zijn.

8

Esther68 schreef:

Doe je de slagroom en mascarpone (en jam) door elkaar of apart? Behalve de jam (hou niet van fruit/choco combi) lijkt me dit erg lekker. Wel machtig misschien, maar dan snij je gewoon kleinere stukjes  ;)

Ik wil zeg maar eerst de mascarpone kloppen en daar dan de helft van de slagroom aan toevoegen die ik dus eerder al heb geklopt. En dan twee eetlepels jam om het net de aardbeien smaak te geven. Aan de bovenkant heb ik verse aardbeien die ik heb gedoopt in gesmolten chocola. Die liggen nu in de koelkast hard te worden.

9

Kaatjuhh schreef:
Esther68 schreef:

Ik wil zeg maar eerst de mascarpone kloppen en daar dan de helft van de slagroom aan toevoegen die ik dus eerder al heb geklopt. En dan twee eetlepels jam om het net de aardbeien smaak te geven. Aan de bovenkant heb ik verse aardbeien die ik heb gedoopt in gesmolten chocola. Die liggen nu in de koelkast hard te worden.

Eerst mascarpone kloppen daar de slagroom door doen kende ik nog niet  ;) . Wel eerst de slagroom minder stijf kloppen, dan de mascarpone erdoor en dan verder kloppen tot slagroom. Je krijgt dan aangevette slagroom. Erg lekker  :9

10

Esther68 schreef:
Kaatjuhh schreef:
Esther68 schreef:

Eerst mascarpone kloppen daar de slagroom door doen kende ik nog niet  ;) . Wel eerst de slagroom minder stijf kloppen, dan de mascarpone erdoor en dan verder kloppen tot slagroom. Je krijgt dan aangevette slagroom. Erg lekker  :9

Nou Esther, dan ga ik dat maar doen haha strax maak ik er een zooitje van als ik zelfverzonnen dingen doe haha.
Dan hoef ik dus geen klopfix te gebruiken? Gewoon 250ml slagroom niet al te stijf kloppen. Bakje mascarpone erbij en verder kloppen. Dan verdeel ik het door de helft en doe ik in de ene helft jam en gebruik ik het als vulling. En de andere helft smeer ik bovenop de taart. Klinkt dat beter?

11

Geen heel bakje mascarpone erdoor hoor,  40 gram mascarpone op 100 ml slagroom.  Dus 100 gram mascarpone op 250 ml slagroom.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

12

in het recept van aangevette slagroom gebruiken ze wel een beetje klopfix maar ik doe het niet en vind het stevig genoeg maar dat is persoonlijk natuurlijk :)