1

Onderwerp: Aller eerste taart ooit

Een tijdje terug vroeg een vriendin mij een taart te maken voor de verjaardag van haar zoon, in eerste instantie zei ik gelijk nee omdat ik dus geen bakster was maar iemand die heel graag kookt en dat zijn toch echt 2 totaal verschillende dingen. Toch bleef de vraag me bezighouden, ik ben dol op het knulletje en hoe leuk zou het zijn om dit dan te kunnen doen.

Nu ga ik nooit over een nacht ijs, en een oefen biscuit leek me dan ook een goed idee. De eerste lukte eigenlijk heel erg goed de smaak was perfect en de structuur ook, alleen de bovenkant werd bros en brokkelde af. Hierna nog een proef biscuit gemaakt en deze korter in de oven gedaan, weer een heerlijke smaak prima structuur alleen voor mij te licht maar ook weer een brosse bovenkant grrrrr dit moest en zou lukken. Ik heb het recept naast wat andere recepten gelegd en wat bleek er zat wel heel veel maizena in het recept dat ik gebruikte en na aanpassing was mijn 3de biscuit fantastisch en durfde ik het aan om ja te zeggen.

Ik besloot 3 lagen biscuit te bakken van 35 cm en deze in te smeren met zelfgemaakte trempeer vloeistof met marasquin. De vulling die ik wilde gebruiken was 1 laag zelfgemaakte Zwitserse room, en om zeker te zijn dat deze lekker was heb ik hem vooraf gemaakt en in de vriezer gedaan en 1 laag slagroom. Ook mijn botercrème om de wallen te maken tegen het uitvloeien en het afsmeren heb ik van te voren gemaakt en in de vriezer bewaard tot ik deze nodig had. Ook wilde ik de taart met fondant bekleden, en de benodigde kleuren heb ik ook vooraf gemaakt.

En gisteren was het zo ver, de taart moest opgebouwd worden en ik was op van de zenuwen, maar het ging eigenlijk best goed. Ik had het meest opgezien tegen het uitrollen van het fondant maar ook dat ging gelukkig goed dus de uitkomst was een leuk uitziende ninjago taart die ik heb versiert met een zelfgemaakte taart topper.

Toen had ik nog wel wat zenuwen bij het aansnijden, stel dat hij instort of erger dat hij niet te eten is maar iedereen vond hem gelukkig heerlijk. Natuurlijk zie ik achteraf verbeter punten. Ik had het fondant op het voorhoofd en de kin horizontaal moeten draperen en niet verticaal. En ik had de randen voor het draperen naar binnen moeten vouwen, helaas is me dat door de zenuwen ontschoten. Maar al met al ben ik redelijk tevreden over mij eerste taart en dankbaar dat het geen complete verschrikking is geworden

Groetjes Mo

Jammer dat mijn vriendin besloot om de kaarsen in het gezicht te prikken, dat had ik anders gedaan hahah

http://i66.tinypic.com/288xirs.jpg

2

Re: Aller eerste taart ooit

Nou, voor een eerste taarte mag je zeker trots zijn! :thumb:

3

Ziet er leuk uit! :thumb:

4

Super leuke taart en heel erg knap voor een eerste taart!!! :thumb:

en wat leuk hoe je het hele verhaal beschrijft, zie het helemaal voor me maar je hoeft echt niet zenuwachtig meer te zijn  :)

ben het er wel mee eens dat die kaarsjes niet zo'n leuk idee zijn. :(

5

Dankjewel allemaal, ik ga dit vast vaker was super leuk om te doen.

6

Goed gedaan!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

7

Ziet er goed uit zeg,  idd erg jammer van de kaarsjes.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

8

Ziet er gaaf uit! Zéker voor een eerste! Enne.....dat met die kaarsjes, dat blijft een dingetje hoor. Ik bak al een jaar of zeven en ben er nog steeds iet aan gewend  :s

Tip: zorg dat je zelf een leuke foto maakt voordat je taart opgedient wordt  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

9 Laatst bewerkt door Sonj@ (10-03-2016 22:15)

*dubbel*

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

10

Hij is prachtig! Ik mag er over een paar weken ook eentje maken, en ik ga ervoor dat hij dan zó wordt   :y . :thumb: