1

Onderwerp: Kijk nou wat er uit mijn oven rolde

Zomaar ineens stond mijn oven aan en rolden daar prachtige zomerfruit cupcakes uit. Echt waar!

Het fruit is in het cakeje meegebakken en de rest is er als topping bovenop, gecombineerd met vanillecrème. En 2 zijn er met slagroom i.p.v. crème (die twee met het "dakje").
Zojuist heb ik er zelf eentje getest....en OMG wat zijn ze lekker. Het is alsof er een engeltje.......

http://myalbum.com/photo/qjotpul2sMKR/720.jpg

PS: wat is het heerlijk om weer eens gewoon-spontaan-zin-om-te-bakken te hebben en niet al vermoeid te zijn bij het idee dat ik de ingrediënten uit de kast moet pakken.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: Kijk nou wat er uit mijn oven rolde

Ze zien er top uit en wat fijn om te horen dat je met zoveel plezier bakt! Ik heb er zelf ook een beetje last van .. ik ben heel veel met bakken bezig; qua lezen forum recepten verzamelen enz maar ook echt bakken geeft vaak meer stress dan plezier of dan zie ik tegen het geplan en vieze keuken op.. best jammer. Ik ga het ook weer eens gewoon doen :)!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

3 Laatst bewerkt door Bianca1969 (24-02-2016 19:44)

lady-vall schreef:

Ze zien er top uit en wat fijn om te horen dat je met zoveel plezier bakt! Ik heb er zelf ook een beetje last van .. ik ben heel veel met bakken bezig; qua lezen forum recepten verzamelen enz maar ook echt bakken geeft vaak meer stress dan plezier of dan zie ik tegen het geplan en vieze keuken op.. best jammer. Ik ga het ook weer eens gewoon doen :)!

Ja, da's herkenbaar. Gelukkig was dat nu absoluut niet zo. Zo heerlijk om dat weer eens te ervaren. Het was idd een kwestie van gewoon doen, niet lang nadenken, niet plannen....geen gestress....
Misschien moet ik deze cc "anti-stress-cupcakes" noemen? :rolleyes: .....

Bianca's bakery

4

Ze zien er goddelijk uit, en ik wil ook wel zo'n oven waar deze zo uitrollen  :)   maak jij vanille crème van botercrème?

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

5

Wat zien ze er heerlijk uit! :P Vooral de combinatie met het zomerfruit, jammie!

Wat fijn, zo'n spontane energie-gevende actie!! Fijn voor je!

Ze zien er heerlijk uit, mogen we morgen met z'n allen op de koffie komen? ;)

7

vonn schreef:

Ze zien er goddelijk uit, en ik wil ook wel zo'n oven waar deze zo uitrollen  :)   maak jij vanille crème van botercrème?

Groetjes Vonn

De vanillecrème maak ik van roomboter en banketbakkersroom. De bbr maak ik zelf, dus niet van een mix.
250gr roomboter
60gr poedersuiker
250gr bbr

Bianca's bakery

8 Laatst bewerkt door Bianca1969 (25-02-2016 10:57)

Sorry..dubbel :rolleyes:

Bianca's bakery

9

Tante Taartje schreef:

Wat fijn, zo'n spontane energie-gevende actie!! Fijn voor je!

Ze zien er heerlijk uit, mogen we morgen met z'n allen op de koffie komen? ;)

Ja hoor...kom maar. Gezellig!!
Je weet dat ik helemaal in het zuiden woon hè, dus je moet er wel eventjes voor rijden  :lol: . En of er dan nog eentje over is?...dat kan ik niet garanderen ;-)

Bianca's bakery

10 Laatst bewerkt door Baklataart (25-02-2016 14:29)

Nou ik zou er wel een poosje voor in de auto willen zitten hoor, echt ze zien er zo lekker uit en zo lekker zomers :thumb:

heb je er diepvries fruit voor gebruikt en doe je dat dan in een kuiltje of door heel het beslag :think:

en ja , heerlijk zo'n oven  ga is kijken of dat hier ook zo lukt =D

11

Bianca1969 schreef:
vonn schreef:

Groetjes Vonn

De vanillecrème maak ik van roomboter en banketbakkersroom. De bbr maak ik zelf, dus niet van een mix.
250gr roomboter
60gr poedersuiker
250gr bbr

Thanks die ga ik zeker eens proberen.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

12 Laatst bewerkt door Bianca1969 (26-02-2016 19:46)

Baklataart schreef:

Nou ik zou er wel een poosje voor in de auto willen zitten hoor, echt ze zien er zo lekker uit en zo lekker zomers :thumb:

heb je er diepvries fruit voor gebruikt en doe je dat dan in een kuiltje of door heel het beslag :think:

en ja , heerlijk zo'n oven  ga is kijken of dat hier ook zo lukt =D

Ik heb idd dievriesfruit gebruikt. Ontdooit en laten uitlekken. Ik heb het beslag voor de cc gemaakt en als laatste het fruit erdoor gespateld.

Zo zagen ze van de binnenkant uit:
http://myalbum.com/photo/zl6BCpt5rRhE/720.jpg

Bianca's bakery

13

zalig zeg :9  :9  dank je wel voor het antwoord!! :)

14

hmmm ziet er heerlijk uit en dat dat zomaar uit je oven rolt wauw ;)

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

15

Ik vind ze er vurrukkulluk uitzien!