1

Onderwerp: Eenvoudige verjaardagtaart en vlaai

Gisteren was ik zelf jarig en ik had geen zin in een ingewikkeld gedecoreerde taart, dus heb ik deze eenvoudigere baksels gemaakt.

De taart is gevuld met slagroom en zomer fruit.
De kersenvlaai heeft een bodem zoals die van een Linzer Torte....zeer lekkere bodem met een snufje kaneel en kruidnagel en geraspte citroenschil.

http://myalbum.com/photo/N8qcqj9dXTtP/720.jpg

Bedankt voor het kijken

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: Eenvoudige verjaardagtaart en vlaai

Wat een prachtige taarten en ze zien er zooooo heerlijk uit. Nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Noem het maar eenvoudig :lol:

Ziet er heerlijk uit en erg mooi :thumb:

Ik ken de bodem van je vlaai niet, zal het eens opzoeken want het klinkt erg lekker :9

En ze zullen allemaal wel gesmuld hebben , hoop dat het een gezellige dag is geweest :)

4

Dat ziet er héérlijk uit :9

5

Ziet er goed uit, krijg er honger van! Nog gefeliciteerd!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

6

Ziet er erg netjes en vooral ook overheerlijk uit.. ik wil ook!! ;)

7

Dank voor de reacties en de felicitaties.

Baklataart schreef:

Ik ken de bodem van je vlaai niet, zal het eens opzoeken want het klinkt erg lekker :9

Ik zal het recept hier plaatsen...het was een Duits recept. komt ie:

125gr (room)boter
3 eigeel
160gr poedersuiker (+wat extra om te decoreren)
halve tl kaneel
snufje kruidnagelpoeder (ik heb kruidnagel met gewoon fijngemalen met koffiebonen-maler)
geraspte schil van één citroen
125 gr gemalen amandelen  (ik heb hele amandelen ook met de koffie-molen fijngemalen) (je kunt overigens ook hazelnoten nemen)
150gr bloem

200gr vulling of bakknikkers als je de bodem blind wil bakken

1. de boter wit schuimig kloppen. Eigeel, poedersuiker, kaneel, kruidnagel en citroenschil toevoegen.
    Dan de amandelen en bloem toevoegen en tot glad deeg kneden.
    Bal vormen en inpakken in vershoudfolie en ruim een uur koel wegleggen.
2.Deeg op een met bloem bestoven werkblad uitrollen. Het is net koekdeeg, dus breekt snel en blijft makkelijk aan je deegrol plakken (dus extra bloemen om plakken tegen te gaan....of bv tussen twee bakpapieren leggen tijdens het uitrollen.
3. Bekleed een vorm van 22xm doorsnede (uiteraard eerst invetten) met het deeg.
4. Overgebleven deeg samenkneden en opnieuw uitrollen...daaruit kun je stroken snijden of andere figuurtjes (om bovenop je vlaai te leggen om mee te bakken...maar je kunt natuurlijk er ook een paar koekjes van bakken)
5. Oven voorverwarmen op 180gr
6. Confiture/vlaaivulling over je vlaai verdelen, of gebruik bakknikkers voor blindbakken.
5. Vlaai ca 45 min bakken.

Succes. Hij smaakt echt heel lekker.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

8

Super,  bedankt voor het recept.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

9

Bianca1969 schreef:

Dank voor de reacties en de felicitaties.

Baklataart schreef:

Ik zal het recept hier plaatsen...het was een Duits recept. komt ie:

125gr (room)boter
3 eigeel
160gr poedersuiker (+wat extra om te decoreren)
halve tl kaneel
snufje kruidnagelpoeder (ik heb kruidnagel met gewoon fijngemalen met koffiebonen-maler)
geraspte schil van één citroen
125 gr gemalen amandelen  (ik heb hele amandelen ook met de koffie-molen fijngemalen) (je kunt overigens ook hazelnoten nemen)
150gr bloem

200gr vulling of bakknikkers als je de bodem blind wil bakken

1. de boter wit schuimig kloppen. Eigeel, poedersuiker, kaneel, kruidnagel en citroenschil toevoegen.
    Dan de amandelen en bloem toevoegen en tot glad deeg kneden.
    Bal vormen en inpakken in vershoudfolie en ruim een uur koel wegleggen.
2.Deeg op een met bloem bestoven werkblad uitrollen. Het is net koekdeeg, dus breekt snel en blijft makkelijk aan je deegrol plakken (dus extra bloemen om plakken tegen te gaan....of bv tussen twee bakpapieren leggen tijdens het uitrollen.
3. Bekleed een vorm van 22xm doorsnede (uiteraard eerst invetten) met het deeg.
4. Overgebleven deeg samenkneden en opnieuw uitrollen...daaruit kun je stroken snijden of andere figuurtjes (om bovenop je vlaai te leggen om mee te bakken...maar je kunt natuurlijk er ook een paar koekjes van bakken)
5. Oven voorverwarmen op 180gr
6. Confiture/vlaaivulling over je vlaai verdelen, of gebruik bakknikkers voor blindbakken.
5. Vlaai ca 45 min bakken.

Succes. Hij smaakt echt heel lekker.

Dank je wel voor de moeite Bianca , ziet er goed uit ga het opslaan en uit proberen :thumb:

10

Je taarten zien er heerlijk uit :9  Nog van harte gefeliciteerd!