1

Onderwerp: Wie kan mij helpen? Hoe maak ik het figuur van de foto? (Zie reacties)

Het is niet mijn bedoeling om deze taart precies zo na te maken, maar ik kreeg de vraag of ik iets zou kunnen doen met dit als inspiratie (voor de dochter van een vriendin). Nu vraag ik mij af hoe ik het gemakkelijkst de vorm van de onderste laag zou kunnen maken (ik bedoel die grote figuren). Zijn dat uitstekers of hoe zou je dat anders evt. makkelijk in ongeveer zo'n vorm kunnen krijgen? (Misschien herkent iemand haar/zijn eigen taart wel.. :O
http://myalbum.com/photo/tR4IBlTYwXIc/360.jpg

2

Re: Wie kan mij helpen? Hoe maak ik het figuur van de foto? (Zie reacties)

Ik zou zoiets zoeken op internet of de pc. Dan uitprinten en uitsnijden uit de fondant/marsepein  :Y . Ik zou dan een witte kleinere op de paarse grotere leggen dan met een tool de boogjes erin duwen. Dan een sliertje erop en erlang. Zelf zou ik kleinere gebruiken. Ik vind deze nl nogal groot  :o  :o

Ik heb zo'n vermoeden dat de onderste laag is gedecoreerd met royal icing, drie kleuren.

4

Hoi,

De figuren op de onderste laag heten paisleys.
Als je even googled op 'paisley template' krijg je zo al een hele rits met afbeeldingen.
Je hebt er uitstekers voor, maar ik print vaak gewoon de (iets in Word aangepaste) afbeelding uit en dan snij ik zo de vormen uit de fondant. En dan evt. de kleinere details met royal icing (lijkt mij het makkelijks ^.^)
Ik hoop dat je er wat aan hebt! En succes met het maken!

5

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik idd maar een afbeelding print en vervolgens ga uitsnijden.
Wat betreft Royal icing, daar moet ik mij nog steeds aan wagen.. :O Ik heb tot nu toe alleen maar met marsepein en fondant gewerkt.
Royal icing (of eigenlijk alles met een spuitzak, ook toeven op cupcakes) staat nu bovenaan op mijn to-do lijstje! Dus als jullie daar ook nog tips voor hebben.. ;)