1

Onderwerp: Bumba hoedje?

Hoi,

Ik zie weleens Bumba stapeltaarten voorbijkomen met als topper een boltaart voor bumba's hoofd en daarop het hoedje van bumba.
Hoe/waarvan maken jullie het hoedje?

Mijn taarten: https://www.facebook.com/CakesByCher.
Webshop voor eetbare prints: www.TaartPrintje.com - vanaf €1,- (frosting)

2

Re: Bumba hoedje?

Geloof dat ik wel eens gelezen heb dat ze er zo'n piep schuim vorm voor gebruiken of van karton er een maken en die dan met fondant bekleden, maar ik weet het niet zeker hoor :think:

ik hoop dat iemand een duidelijker antwoord voor je heeft in elk geval heel veel succes :thumb:

3

Heb ook eens gelezen, met karton het hoedje maken, insmeren met piping gel en dan met fondant bekleden.  Kan je het wel niet opeten maar zo wordt het hoedje volgens mij ook niet te zwaar  :think:

Ik moet in april ook een Bumbataart maken en ga het alvast zo proberen

Ik lees nog even mee, misschien zijn er nog betere oplossingen

4

Ik koop altijd bij de action.nl ofzo een pakje feesthoedjes.
als je er 2 of 3 in elkaar laat zitten is dat stevig genoeg, huishoudfolie erom, en bekleden.
Groetjes Sandy

5

Ik heb een klein speelgoed pilon bekleed met huishoudfolie en daar de fondant overheen. Toen 2 dagen laten uitharden en daarna weer van de pilon gehaald en op de taart gezet. Eerst geprobeerd met karton, maar dat was te zacht.. Dit ging verrassend gemakkelijk

6

ik heb een feesthoedje verbouwd tot klein formaat, geplastificeerd en  dat is mijn "mal", ik snij dit uit gumpaste en laat het dan om het hoedje heen drogen, de naad werk ik altijd af met een heel dun strookje gele fondant. Ik maak dit hoedje altijd zeker een dag of vier van te voren zodat het goed kan drogen, als ik een taart heb met koelkast vulling plaats ik het hoedje vlak voordat men de taart komt halen op het hoofdje, de muts gaat dan niet meer in de koeling want door vocht wordt hij slap

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Dat met een feesthoedje is wel een goede tip!
Bedankt voor de reacties!  =)

Mijn taarten: https://www.facebook.com/CakesByCher.
Webshop voor eetbare prints: www.TaartPrintje.com - vanaf €1,- (frosting)

8

Inderdaad, een feesthoedje, dat ik daar zelf nooit aan gedacht heb!  Ik ga er mij ook halen en het zo doen! beter dan eerst prutsen met karton  :Y

chermenex bedankt voor het topic, zat ook met die vraag  =D

9

is het nog gelukt met het maken van het hoedje?

ben er wel benieuwd naar :)

10

Zelf knip ik altijd een kaartkarton van 20 cm door de helft. Vervolgens plak ik de uit einden bij elkaar en bekleed dit met huishoudfolie. Vervolgens rol je de fondant, waar je tylose door heen gekneed hebt, uit. Niet te dun anders is het hoedje niet stevig. Vervolgens leg je het ander halve gedeelte van het kaartkarton op de fondant en snijd de fondant uit. Zo heb je gelijk een goede afmeting en kan je dit rondom het taart karton leggen die je hebt bekleed met huishoudfolie.plak de uiteinden tegen elkaar en smoother het heel klein beetje, dan valt de naad niet meer zo op. Vervolgens laat je dit een paar dagen drogen. Je kan wanneer het hoedje droog is, het kaartkarton met huishoudfolie er weer uithalen. Zo heb je een mooi hoedje voor op een bolletjes blanda van 12 cm.