1 Laatst bewerkt door lilli (31-01-2016 13:26)

Onderwerp: kun je fondant versiering / sierranden zacht houden?

Ik heb voor aankomend weekend een nijntje taart staan inclusief puzzelplaatje, een 2 lagen make up taart inclusief een toilettas, een rozetten taartje en een giant cupcake. best veel werk! Ik heb ook nog 3 kids en cursus zaterdagmiddag dus ik wil zoveel mogelijk voor proberen te werken. zou fijn zijn als ik bv alle versiering en sierranden klaar heb liggen maar die moeten nog wel mee kunnen buigen met de vorm van de taart dus moet nog wel zacht blijven.

Kun je ervoor zorgen dat fondant versiering niet droogt en soepel blijft? en zo ja, hoe?

alvast bedankt!

2

Re: kun je fondant versiering / sierranden zacht houden?

je kan het in zo'n plastic insteek hoesje doen dan blijft het wel zacht :)

drukke boel voor je hoor, heel veel succes :)

Puzzelplaatje kan natuurlijk ook al vooraf. Zo'n tijdrovend klusje heb je dan maar mooi alvast klaar.
En idd, alles wat je zacht wil houden luchtdicht verpakken.

Succes!

4 Laatst bewerkt door Esther68 (31-01-2016 20:38)

Een puzzelplaatje kun je alvast wel maken, net als andere decoraties die plat op of rond de taart komen. Het droogt dan wel wat uit, maar dit is niet erg. Juist makkelijker  ;) . Zo krijg je het plaatje makkelijk op de taart  ;) . Maar sierranden en decoraties die dan nog verbogen op/langs de taart komen, zou ik niet alvast maken. Mijn ervaring is dat het toch een beetje uitdroogt, ondanks dat ik het in folie èn in een zipzakje inpak. Marsepein valt dan nog wel mee, maar fondant droogt wel wat uit, waardoor je dus kleine barstjes ziet wanneer je de, in dit geval, sierrand er omheen legt.

5

Ik zou de sierranden misschien wel als klusje bewaren, die maken gaat toch best snel?

Anders zou ik ze inderdaad luchtdicht bewaren en vervolgens nog bewerken/uitrollen. Met een beetje poedersuiker extra kun je ze snel weer soepel krijgen.

Succes is een taart waarvan iedereen mee wil eten. Maar als ie op is, zie je niemand meer. -
Wim Kan