1

Onderwerp: naam en versiering op slagroom taart

Hi!

ik ga vrijdag voor iemand een slagroom taart maken en diegeen wilt graag de naam van haar dochter op de taart en nog wat hartjes/bloemetjes. nu is mijn ervaring dat fondant en slagroom niet echt een goede combi is. marsepein wel? kan ik bv de avond ervoor een rondje marsepein uitsteken, haar naam erop en dan zo op de slagroom de hele nacht in de koelkast? graag jullie ervaringen :).

alvast bedankt!

Re: naam en versiering op slagroom taart

Met chocolade schrijven, laten drogen en de volgende dag voorzichtig op de taart leggen?
Zou ik wel van alles voldoende maken, zodat als er wat breekt, je nog reserve hebt..

Succes!

3

Ik heb weleens geprobeerd om wat te schrijven  (met buttercream icing) maar dat zag er helaas niet uit hahha dus dat is geen optie ;).

4

Ik zou een plaatje marsepein in het midden van de, nog niet opgespoten, taart leggen met daarop de naam en wat hartjes eromheen. Marsepein en slagroom zijn (ook) geen vriendjes, dus zou de slagroom er zo laat mogelijk op spuiten. Alhoewel...ik heb voor mijn zoon eens een slagroomtaart gemaakt met een print. De print had ik op een plaatje marsepein geplakt. Volgens mij viel het smelten wel mee, maar misschien kwam dit omdat ik de aangevette slagroom gebruik. Deze is toch wat vetter en steviger dan de slagroom zonder mascarpone.

5

Ik leg ook een lapje fondant onder een printje,  maar tussen de slagroom en de fondant strooi ik nog een laagje banketbakkerssuiker. Ik gebruik ook altijd aangevette slagroom.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

6

Wat is het recept van aangevet slagroom en proef je verschil?

lilli schreef:

Ik heb weleens geprobeerd om wat te schrijven  (met buttercream icing) maar dat zag er helaas niet uit hahha dus dat is geen optie ;).

Ik vind zelf schrijven met chocolade een stuk makkelijker dan met botercreme, of iets dat daarop lijkt... Wie weet blijkt voor jou hetzelfde...?

8

lilli schreef:

Wat is het recept van aangevet slagroom en proef je verschil?

Het recept staat hier op de site,  ik vind het lekkerder dan alleen slagroom maar dat is persoonlijk denk ik.  De toeven blijven om steviger.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

9

Ik (en de rest van de familie) vind de aangevette slagroom ook veel lekkerder dan de gewone  :9