1

Onderwerp: Hulp gevraagd met fondant en uitstekers

Hoi allemaal,

Ik ben helemaal nieuw met het bakken en heb even jullie hulp nodig.

Ik wil een simpele taart decoreren met figuren van fondant en wil daarbij gebruik maken van de uitstekers die ik gehad heb zoals deze https://www.bouwhuis.com/gereedschappen … ouse-7-dlg

Ik gebruik hiervoor de rolfondant van de webswhop van De Leukste Taarten.

Helaas is de fondant zodra ik die uitrol erg zacht en blijft enorm aan de steker plakken. Om deze goed los te krijgen lukt niet echt. Doe ik iets verkeerd of heb ik de verkeerde fondant? Zo ja, welke zou ik wel kunnen gebruiken?

Hoe kan ik de open fondant het beste bewaren? Ik heb ze nu ingewikkeld in doorzichtige huishoudfolie.

Ik hoor graag jullie tips en hulp!
Bedankt!

2

Re: Hulp gevraagd met fondant en uitstekers

Niet de makkelijkste uitsteker  ;). Ik doe altijd tylose door de fondant(/marsepein). Hierdoor hardt de fondant uit (marsepein hardt niet echt uit, maar wordt er wel steviger van). Dan kun je de fondant er makkelijker uitdrukken. Soms valt het er zelfs uit  ;), zeker met letters. Maar sommige fondant is inderdaad wel zachter dan de andere. Marsepein/fondant wikkel ik in huishoudfolie en dan nog eens in een zipzakje.

3

Ook ik gebruik wat tylose door marsepein en fondant. Vaak helpt na het uitrollen, de fondant even te laten rusten/drogen ook al.
Plakt het dan nog steeds? Dan smeer ik heel weinig crisco aan de uitsteker en dan komt het fondant er zo uit.
De aangebroken fondant bewaar ik in de originele verpakking, en daarna in een zipzakje vd Ikea. Zo blijft het een hele tijd soepel.

4

Hi!

ik rol fondant uit en dan laat ik t een paar minuten liggen om wat te drogen en dan gaat het prima :).