1

Onderwerp: Botercreme hard geworden in de koelkast.

Goedenavond,

Ik heb voor het avondeten de botercreme gemaakt en deze in de koelkast gezet en deze haalde ik net eruit en het is heel stevig geworden. Als ik het op het aanrecht laat staan wordt het dan weer zacht?

Ik ben bezig met me eerste taart, dus hoop dat het gaat lukken.

Groetjes,

Angelique

2 Laatst bewerkt door Esther68 (18-01-2016 23:11)

Re: Botercreme hard geworden in de koelkast.

Botercreme wordt altijd hard in de koelkast. Een pakje roomboter is ook hard  ;) . Ik zet het ook vaak in de koelkast wanneer ik deze nog lang niet gebruik (een nacht) en laat deze voor gebruik zacht worden. Of op het aanrecht, of per 10 sec op laag vermogen in de magnetron. Wel even doormixen voordat je de bc gaat gebruiken. Het kan zijn dat de bc gaat schiften, maar als je doormixt komt het weer goed  :Y
Edit: Je hebt het over voor en na het eten.... bc kan best wel wat langer buiten de koeling. Soms maak ik de bc 's morgens en vul/smeer pas 's middags af. Kun je beter doen dan de bc hard laten worden en dan weer zacht. Heb ik het wel over de 1:1. De bc van mix kun je ook eerder maken, maar deze mix ik voor het vullen altijd door.

3 Laatst bewerkt door megens.82 (19-01-2016 08:46)

Bedankt voor je reactie!! Ik ga het proberen.

P.s. Heb gespiekt op je fb pagina maar wauw wat een mooie taarten maak je.

4

Ik haal altijd de nacht van de voren de roomboter uit de koelkast, dan 's ochtends direct de créme maken en de taart afsmeren. Dan hoef ik het niet in de koelkast te bewaren tussentijds en hoef ik het ook niet opnieuw op te kloppen wat weer kans op schiften geeft.
Succes ermee, ik hoop dat je créme alsnog gelukt is.

5

megens.82 schreef:

Bedankt voor je reactie!! Ik ga het proberen.

P.s. Heb gespiekt op je fb pagina maar wauw wat een mooie taarten maak je.

Dankjewel  :O  =D