1

Onderwerp: Print op Enchanted creme, kan dat??

Voor een verjaardag moet ik een Buurman&Buurman slagroomtaart maken,
de vraag is chocoladebiscuit met een vulling (iemand nog tips??)
En dan wou ik hem afsmeren met Enchanted creme, chocolade krullen aan de
zijkant en bovenop een plaat van Buurman en Buurman met daarom heen
mooie toeven van (aangevette?) slagroom!!
Maar kan dat?? Een plaat op Enchanted creme en welke plaat zouden jullie
dan kiezen??

2

Re: Print op Enchanted creme, kan dat??

Klinkt lekker, aan die crème kun je een smaakje toevoegen maar ook zo naturel maken, ook kun je een deel van de melk vervangen door het gelijke deel slagroom, heb ik al eens gedaan en smaakt goed, past bovendien goed bij je toeven bovenop.
Kun je voor buurman en buurman niet een puzzel plaatje maken van marsepein of fondant en dit er bovenop leggen ? Ook een printje zou kunnen, deze dan zo laat mogelijk op de taart leggen ivm smelten/verkleuren.
Of bovenop een dekseltje van fondant/marsepein leggen en daar je plaatje op.

Ik heb het nl 1 x gehad dat een printje begon te smelten toen ik het op de taart gelegd had dus daar ben ik voorzichtig mee.

Christine.

3

Dat is idd een goed idee, keukentje!! Heb je nog een tip wat betreft de vulling bij chocoladebiscuit??
Taart is voor een jongetje en voor zijn zusje maak ik een Frozentaart; vanillebiscuit met banketbakkersroom en aardbeienbavarois en afgesmeerd met smb!!
Ze zijn ook helemaal gek van chocola dus dacht aan witte chocoladebavarois en nog iets maar weet niet goed wat!!! Of zou dat teveel worden?? Chocoladebiscuit, chocoladekrullen en witte chocoladebavarois???

4

Ik heb laatst witte chocolade mousse als 1 laag, en slagroom opgeklopt met oetker kloppudding met banaansmaak voor de 2e laag gedaan. Was (ondanks dat ik zelf geen liefhebber ben van banaan) erg lekker.

5

Ik zelf zou de crème naturel laten of een cream cheese tussen doen (gelijke delen cream cheese, roomboter en poedersuiker) boter luchtig kloppen met de poedersuiker en op het laatst de cream cheese erdoor anders wordt deze te dun, is lekker fris. Eventueel kun je er nog iets van kersen door doen (chocola en kersen doen het goed samen, Schwarzwalder) en de buitenkant met choco krullen of hagelslag.

Christine.

6

Wil je nog even laten weten of het gelukt is met het printje op de cream? ben erg benieuwd!

qua vulling kun je natuurlijk alle kanten op :) slagroom en een laagje chocolade mousse. enchanted cream met witte chocolade erdoor. of een caramel crème. wat ook erg lekker is is botercreme mixen met (hun lievelings) koekjes.

succes!

7

Ja dat zal ik doen!!!
Qua vulling zal wrs iets van chocoladebavarois oid worden!!
Dat mocht ik zelf bedenken namelijk; moest een slagroomtaart worden
met chocoladebiscuit, chocoladekrullen rondom en afgesmeerd met Enchantedcreme of
botercreme en slagroomtoefjes bovenop!!
Oh ja, en een plaat van Buurman&Buurman!!