1

Onderwerp: Wie kent dit probleem?

Hoi allemaal,

Al sinds het begin van mijn bakken heb ik last van loslatende vellen. Nou ja, niet ik, maar mijn taarten...
Ik ben al overgestapt van springvormen naar heuse bakpannen, maar toch komt er nog regelmatig een biscuit uit de pan zoals op de foto. Het is vooral lastig bij het afsmeren, want voor je het weet, smeer je je halve biscuit aan diggelen.

http://myalbum.com/photo/TjYCue9Ge4Fq/360.jpg

Wie kent dit probleem en heeft de oplossing al gevonden?

Groetjes,
Ingrid

2

Re: Wie kent dit probleem?

geen oplossing, alleen dat ik het zelf ook regelmatig heb =(

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Komt door teveel invetten. Ik ga altijd met een keukenpapiertje nog even langs de rand om de teveel ingevette boter weg te halen. Maar dan nog heb ik het soms en is inderdaad niet fijn. Al komt het soms wel goed uit. Ik maak er dan een afgeronde biscuit van, wat soms de taart zelfs leuker maakt  :Y

4

Heb er zelf ook last van gehad, en draai nu die kant altijd omlaag.
dus als ik het heb merk ik het niet zo.

5

Ik had het ook wel eens toen ik nog bakspray gebruikte! Nu altijd met roomboter insmeren en nastrooien met bloem en totaal geen last meer van.  :) Hopelijk werkt dat voor jou ook?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

6

Ik heb het nooit gehad, maar vet mijn bakblikken ook nooit in.
Ik gebruik op maat geknipte "anti-aanbak velletjes" voor de bodem en zijkanten van de bakblikken. Van die zwarte velletjes, te koop bij o.a. Blokker.

Superhandig en tig keer te gebruiken.

Dank voor de tips, dames! Ga 's kijken wat ik ermee kan...

Ik vind het zelf echt het toppunt van NET niet helemaal goed, haha! En dat zorgt voor grote frustratie...

Het kan ook komen doordat je de taart te lang in de vorm laat zitten, hierdoor kan hij gaan zweten. Wat invetten betreft gebruik ik de dr oetker spray, ideaal! Succes met proberen! ;)

9

taartalakaart schreef:

Het kan ook komen doordat je de taart te lang in de vorm laat zitten, hierdoor kan hij gaan zweten. Wat invetten betreft gebruik ik de dr oetker spray, ideaal! Succes met proberen! ;)

Ik stort mijn biscuit altijd gelijk op een rooster dus ik denk niet dat dit het probleem is. Je ziet ook dat er tijdens het bakken lucht is gaan vormen, denk ik, waar je dus die rand van krijgt. Ik heb trouwens ook wel eens luchtbellen onder mijn marsepeinen bekleding terwijl ik toch strang bekleed. Denk ik  ;) . Ik smeer af met de 1:1. Weet eigenlijk niet of boter voor een soort gas-/luchtvorming kan zorgen?  :think:

10

oh, ik heb dat ook hoor, dacht dat het zo hoorde :think: pulk het er altijd af.

ga ook de tips van hier maar is uit proberen =D

Whahaha, zo heerlijk nuchter, Bakla!

Ik gebruik tot nu toe ook de spray van de dokter, maar vind het eerlijk gezegd een viezig goedje. Misschien spray ik ook wel gewoon te veel...?
Hoe doen jullie dat? Alleen sprayen, of klein beetje sprayen en dan nog even uitsmeren met een kwastje?

Ik spray mijn bakvormen heel lichtjes in, hou het busje ook iets van 30 cm op afstand. Verder laat ik het niet intrekken ofzo, gelijk beslag erin en hoppa de oven in :D

Baklataart schreef:

oh, ik heb dat ook hoor, dacht dat het zo hoorde :think: pulk het er altijd af.

ga ook de tips van hier maar is uit proberen =D

Idem hier!! Haha

Nice lady schreef:

Ik heb het nooit gehad, maar vet mijn bakblikken ook nooit in.
Ik gebruik op maat geknipte "anti-aanbak velletjes" voor de bodem en zijkanten van de bakblikken. Van die zwarte velletjes, te koop bij o.a. Blokker.

Superhandig en tig keer te gebruiken.

Keigoed idee! Moet ik zeker eens uitproberen. Scheelt ook een hoop bakpapier (;-))

15

Komt echt door teveel invetten, ikzelf gebruik altijd bakspray en had hier ook altijd last van. nu spray ik de vorm in en ga er daarna nog met een keukenpapiertje langs en heb er sindsdien geen last meer van.