1

Onderwerp: ingevroren taart decoreren

Omdat ik niet heel veel tijd heb om een taart te maken op de gewenste dag, heb ik alvast een taart gebakken, gevuld en bekleed met fondant in de vriezer gezet.
Nu moet ik de taart nog wel decoreren.
Is het slimmer om hem eerst volledig te laten ontdooien en dan te versieren of kan ik hem ook decoreren als hij bevroren is en dan rustig laten ontdooien?

Wie heeft er tips?

Alvast bedankt.

groetjes,
karen

2

Re: ingevroren taart decoreren

Als je platte decoratie hebt, kan het allebei. Omdat je taart gaat zweten is het beter om opstaande decoratie er pas op te doen als je taart ontdooit is en opgedroogd, anders zakt je decoratie in door het vocht.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Bedankt voor je reactie. Ik heb een hoop platte decoratie dus dan kan ik die eerst doen. Zetten we de top er als laatste op.

4

Je hebt dan geen water of lijm nodig om te plakken, door het zweten zit er al genoeg vocht op.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Mocht je nou willen dat je taart niet gaat zweten kun je hem het beste in een kartonnen doos met een pedaalemmerzak invriezen en precies zo ook weer laten ontdooien, dan weet je zeker dat hij mooi blijft en kun je eventueel de platte decoratie er voor het invriezen al op doen!  ;)

6

taartalakaart schreef:

Mocht je nou willen dat je taart niet gaat zweten kun je hem het beste in een kartonnen doos met een pedaalemmerzak invriezen en precies zo ook weer laten ontdooien, dan weet je zeker dat hij mooi blijft en kun je eventueel de platte decoratie er voor het invriezen al op doen!  ;)

Alleen zou ik dan de pedaalemmerzak zéker er NIET om laten; doe je dat wel dan kan de condens niet weg............ ontdooien alleen in (taart)doos in de koelkast. Ik leg er nog wat suikerklontjes naast die het (eventuele) vocht opvangen.