1

Onderwerp: Cakedrum (bekleed) onbeschadigd houden

Een een vraagje m.b.t. het bekleden van een cakedrum :) . Eerder gebruikte ik ingepakte MDF-plaatjes voor mijn taarten. Op die plaatjes vulde ik de taarten en smeerde ik af. Ook het bekleden gebeurde op het MDF-plaatje.
Sinds een tijdje zet ik mijn taarten op een cakedrum (bekleed). Langs de rand van de drum doe ik een lintje. Maar hoe zorg ik ervoor dat de drum bij het verplaatsen netjes blijft? Vaak til je de taart met drum nog op om in de koeling te zetten, er foto's van te maken of de taart te vervoeren. Elke keer ben ik dan bang dat het lintje verschuift of dat ik per ongeluk de drum beschadig. Hoe doen jullie dit?

2

Re: Cakedrum (bekleed) onbeschadigd houden

Drum op tijd bekleden zodat het fondant wat uitgehard is, dan duw je er niet gelijk een deuk meer in als je het aanraakt. Een lintje plak ik met dubbbelzijdig tape vast, dat gaat niet zomaar los.

3

Re: Cakedrum (bekleed) onbeschadigd houden

Ik plak ook met dubbelzijdig tape. Dit zit inderdaad zò erg vast dat je op moet passen dat je niet verkeerd plakt  ;). Ik vind het ook lastig met oppakken. Ik gebruik niet vaak drums (nog steeds een ingepakt mdf plaatje). Bij grote, zware taarten gebruik ik een dikke plank (1 cm) die ik rond zaag. Deze bekleed ik ook en laat idd goed drogen. Bij deze planken heb ik van die dopjes eronder geschroefd. Dan kun je de plank makkelijker oppakken. Weet eigenlijk niet of deze dopjes ook onder een drum kunnen...

4

Re: Cakedrum (bekleed) onbeschadigd houden

Ik heb de tip van Tigrasas, onder de drum viltjes plakken ( die je ook onder de stoel poten doet)

dan kan je het inderdaad makkelijker optillen :)

en inderdaad van te voren maken zodat het goed droogt :Y  :Y

5

Re: Cakedrum (bekleed) onbeschadigd houden

Ik bekleed ook de drum al eerder, zodat het fondant uithard en het lintje plak ik idd ook met dubbelzijdig plakband vast (bij de action te koop en precies in de juiste breedte).

De tip van de viltjes eronder plakken is een goede, die neem ik mee....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: Cakedrum (bekleed) onbeschadigd houden

Ik bekleed de drum vaak als laatst, dus een strook fondant/marsepein uitrollen, de rand van drum vochtig maken, bekleden en dan de rand netjes afsnijden. De naadjes zitten of aan de achterkant of netjes in het midden.

Marsepein en fondant is al duur genoeg..... :)

En inderdaad, dubbelzijdig plakband van Action is ideaal.

Groetjes Kirsten

7

Re: Cakedrum (bekleed) onbeschadigd houden

Dank jullie wel voor alle tips :thumb: . Ik doe het nu net zo als Bakmijntaart. Dus op het laatst de drum bekleden met een strook fondant. Deze is dan nog niet uitgehard, vandaar dat ik bang ben voor beschadigen. Dubbelzijdig tape heb ik idd ook voor het vastplakken van het lint. Tot nu zijn de drums netjes gebleven en vind ik het ook mooi staan. Maar blijf het MDF-plaatje handiger vinden, geloof ik :lol: . Die pak je zó op!

8

Re: Cakedrum (bekleed) onbeschadigd houden

Inderdaad, wat van die viltrondjes er onder en je kunt een drum zo oppakken. Ik werk eigenlijk, niet zo heel vaak met drums omdat dit de kosten van een taart hoger maakt, maar bijvoorbeeld bij bruidstaarten wel altijd.
Persoonlijk vind ik wel dat een drum in de vorm van de taart het wel echt  af maakt, van te voren bekleden is altijd het beste, dan droogt het wat op. Ik heb mijn taat dan altijd nog wel op een cake board staan, welke ik later vast maak op de drum, dus met bekleden komt ik niet aan de drum

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda