Onderwerp: [Beginner] Slagroomtaart of Taart met fondant ?
Hoi lieve mensen.
Sorry alvast voor de uitgebreide en wellicht ingewikkelde vraag..
Ik ben 24 jaar oud en heb vroeger op school bakken en banket gehad.
Ik was altijd de beste van de klas, mooie hoge cijfers, meegedaan met jeugdkampioenschap bakken en banket in Wageningen en vierde van Nederland geworden.
Nu heb ik heel lang niet meer iets met banketbakken gedaan en gister heb ik een nieuw fornuis met oven gekregen. Je begrijpt nu wil ik echt heel graag dat banketbakken weer als hobby oppakken!!
Ik heb ondertussen al flink wat inkomen gedaan van de week. Ik hou van kwaliteit spul dus misschien denk je dat de prijzen een beetje overdreven zijn maar in ieder geval heb ik dit al aangeschaft wat mij verder zou kunnen helpen met een taart te maken:
http://www.bol.com/nl/p/cake-boss-decor … 045560056/
en een set (mix) bakvormen om biscuit in te bakken.
Mijn moeder is in februari jarig en ik wil haar verrassen met een taart.
Nu weet ik eigenlijk niet zo goed of ik een slagroomtaart zou maken of een taart met fondant.
Dat laatste lijkt mij nog wel erg lastig want eerlijk gezegd ben ik een beetje inspiratieloos met hoe mijn fondant taart eruit zou moeten komen te zien.
Hebben jullie misschien tips of suggesties?
Ik zou graag een met fondant beklede taart voor mijn moeder willen maken. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat voor producten en artikelen ik moet gebruiken om de taart te 'decoreren/versieren'.
Ik wil uiteindelijk niet een te kinderachtige taart maken. Gewoon een mooie, simpel doch stijlvolle taart.
Nou weet ik niet of mij dat te moeilijk gaat worden maar anders zou ik ook een slagroomtaart kunnen maken welke mij makkelijker lijkt, alleen heb ik dan weer dat ik niet echt weet hoe ik de slagroomtaart moet opmaken Uiteraard weet ik wel dat je je biscuit moet maken en in lagen moet snijden en moet vullen en vervolgens de biscuit rondom moet afwerken met botercreme... maar verder dan dat kom ik niet echt, want dan komt het erop neer dat de volgende stap het decoreren/versieren is. En omdat ik nog niet eerder aan een taart begonnen ben en nog geen ingredienten heb om te versieren ben ik eigenlijk een beetje inspiratieloos, omdat er zo veel dingen zijn die je kan maken en kan gebruiken...
Alle tips zijn welkom!
Op de jeugdkampioenschap heb ik trouwens pizzabroodjes, witte puntjes, gevulde koeken en rondo's gemaakt