1

Onderwerp: Ganache blinkend en Frosty met foto erop?

Ik moet een verjaardagstaart maken voor de man van een vriendin die jarig is op 31/12.  Ze wil graag een taart overgoten met ganache en daarbovenop een foto van hun dochtertje en dan versieren met fruit rondom de foto.

Ik heb 2 vragen:
1) hoe zorg je ervoor dat de chocolade blinkt en niet dof wordt als je hem over de taart hebt gegoten?
2) kan ik mijn Frostysheet met foto rechtstreeks op de ganache plaatsen of moet ik de foto eerst op fondant plakken en dan op de taart leggen?

:think:  :think:  :think:

2

Re: Ganache blinkend en Frosty met foto erop?

je kan er ook een soort chocolade gelei over doen dat glimt erg mooi , dat heb ik is bij Rudolph gezien :think:

http://www.24kitchen.nl/recepten/oscar-chocoladetaart

zoals bij deze taart

voor de foto weet ik het niet dat heb ik nooit gedaan :)

3

Volgens mij gaat chocola glanzen als je het over zo een steen op een bepaalde temperatuur krijgt en daar op steeds in beweging houd.
Ik zou voor de veilig een laagje fondant er onder doen, omdat chocola vaak best kan gaan zweten door de temperatuur verschillen

hobbybakster voor het leven!
https://www.facebook.com/sylviahobby

4

als de ganache goed droog is kan je een print er wel direct opplakken met piping gel, wel zorgen dat je print echt overal is bedekt, anders krijg je luchtbubbels omdat de print ietjes uitzet door de piping gel

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5 Laatst bewerkt door Tortje (30-12-2015 15:59)

Dames, bedankt voor jullie raad.  Ik ben aan de taart begonnen.  Had nog een tip gelezen om een beetje boter bij de ganache te doen, zou dan meer blinken  :think: .  Ganache is gemaakt, en de taart afgesmeerd, niet over gegoten...durfde niet  :s .  Maar chocolade blinkt mooi! :y

Nu straks de foto er nog op leggen en versieren met fruit  :D

Vraag mij nu wel af of ik de taart in de koelkast moet zetten of niet?  Gaat de chocolade dan niet uitharden?  Hij staat nu nog uit de koelkast...tips zijn welkom :rolleyes:

6

Hoe heb je je ganache gemaakt, slagroom gekookt?
Zo niet, dan moét ie in de koeling.
En hij kan gerust in de koeling hoor, wordt niet zo hard als een reep choco

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

7

hey anouckjewel,

Bedankt voor je reactie,ja ik heb de slagroom gekookt met een beetje boter en dan over de cholocddepalletjes gedaan.  Ah, goed dat hij niet gaat uitharden, maar gaat de chocolade dan niet dof worden  :think: ?  Heb de taart in een karntonnen doos gezet