1

Onderwerp: Vraagje mbt botercreme

Hallo allemaal,

Even een korte vraag.
Ik maakte mijn botercreme altijd met de mix van Funcakes.
Maar heb vandaag op advies van iemand anders, de botercreme gemaakt met boter en poedersuiker en dan 1:1 .
Nu heb ik mijn taart afgesmeerd en ik voel er net aan, maar het is echt heel hard geworden.
Hebben jullie dat ook altijd?
Misschien is het wel normaal, maar wil het graag zeker weten.
De botercreme van de mix van Funcakes werd wel stijf, maar niet heel hard.

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt!

2

Re: Vraagje mbt botercreme

Ik smeer ook af met 1:1. Hij wordt idd keihard. Ik maak een palletmes heet onder de kraan en ga er dan mee langs de taart. Dan kun je oneffenheden glad maken.
Succes.

3

Ik smeer ook af met de 1:1. Juist omdat deze hard wordt en de marsepein/fondant hier niet door gaat smelten, wat bij de bc van mix wel kan gebeuren. De FunCakes mix gebruik ik alleen om mee te vullen  :9

4

Oké Dank jullie wel.
Ik heb de taart er ook mee gevuld.....dat is dus niet de bedoeling begrijp ik?
Is de taart dan wel te eten/snijden?

Op kamertemp is 1:1 botercrme echt niet hard meer. Mocht de laag vulling niet te dik zijn, dan is het best te eten hoor. Dus twee maal ja als antwoord op je laatste vraag.

Groetjes Kirsten

6

LindaS82 schreef:

Oké Dank jullie wel.
Ik heb de taart er ook mee gevuld.....dat is dus niet de bedoeling begrijp ik?
Is de taart dan wel te eten/snijden?

Mijn buurvrouw vind deze vulling juist lekkerder dan de bc van mix, maar de meeste gebruiken de 1:1 inderdaad om mee af te smeren. Voordeel van een bc vulling is dat je de taart niet per se in de koeling hoeft te zetten, wat je met een roomvulling wel moet doen. Dit soort taarten zijn nl lekkerder op kamertemperatuur en dan is de bc, ook de 1:1, inderdaad niet hard meer  ;) .
Je zou ook de mbc kunnen maken. Hier word vaak wel mee gevuld èn kan mee afgesmeerd worden. Ik lees vaak op het forum dat veel deze erg lekker vinden, maar ik vind deze juist niet zo lekker  :O  ;)