1

Onderwerp: Vulling voor siliconen bakvorm - Trein

Met weinig (of eigenlijk geen) taartbak-ervaring heb ik vorig jaar proberen een treintaart te maken. In een vorm zoals deze: http://g03.a.alicdn.com/kf/HTB1XJjVJXXXXXayapXXq6xXFXXXa/Silicone-9-cavity-Cartoon-font-b-Train-b-font-font-b-Cake-b-font-Mold-Soap.jpg.
Ik weet niet meer precies wat ik er in heb gedaan, het zal een mix voor appel-kaneelcake, stroopwafelcake of appelkruimelcake zijn geweest (zo'n pak van Koopmans).
Waarschijnlijk hoef ik jullie, als doorgewinterde taartbak-kanjers, niet te vertellen hoe hij uit de vorm kwam... niet namelijk  :x. Het was 1 grote mislukking (ja, je mag lachen, dat deed ik ook O-)).
Maar goed, we zijn een jaar verder, nieuwe ronde en nieuwe kansen. En mijn vraag aan jullie is dus, wat voor taart/cakemix kan ik het beste in zo'n vorm gieten? En moet ik nog iets met die vorm doen (inspuiten met bakspray oid)?

Hopelijk kan ik dit jaar wel iemand verrassen met zo'n taart =D
Alvast hartelijk dank voor jullie tips en tricks!

2

Re: Vulling voor siliconen bakvorm - Trein

Dat is best een gedetailleerde vorm zeg, lijkt me nog miet zo makkelijk. Ik zou in elk geval een glad beslag maken, zonder stukjes en wel van cake denk ik, dat is steviger dan biscuit. Ik bak zelf nooit in siliconen vormen, dus of je die nou wel/niet invet en hoe je het eruitkrijgt? Daar heeft iemand anders misschien nog wel een tip voor.

3

Inderdaad een glad beslag gebruiken, goed invetten en bebloemen, en dan zou je het eruit moeten kunnen krijgen.

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

4 Laatst bewerkt door linda18 (29-12-2015 10:43)

Bedankt voor jullie tips!
Ik zal op zoek gaan naar cakebeslag zonder stukjes en de vorm eens goed onder handen nemen :).

5

Zeker invetten, ook al is het siliconen, en dan moet het er toch echt mooi uitkomen.

succes en hoop dat het goedkomt maar dat zal zeker :thumb: