1

Onderwerp: hulp bij foto op taart

Ik bak maar weinig taarten, maar nu heeft een collega gevraagd om een taart te maken voor haar dochter met een foto erop. Nu heb ik ooit zo'n plaatje op eetbaar papier besteld, maar dat vond ik niet zo'n succes. Had trouwens volgens mij ook de spullen niet om het goed te plakken, waardoor het ging krullen enzo.. In ieder geval vind ik het nu wel spannend, omdat het voor een ander is. Toen had ik me niet voorbereid, die fout wil ik niet nog eens maken.

Ik zag dat je ook een ander iets kan bestellen dan eetbaar papier, weet nu de naam even niet, jullie vast wel. Is dat fijner? ook vooral met eten dan? Kan ik zo een plaatje van internet plukken? Hoe krijg ik hem dan in het juiste formaat? Hebben jullie nog tips of dingen waar ik op moet letten? Ik wil het graag goed doen, dus alle hulp is welkom!

2

Re: hulp bij foto op taart

Ik kan voor je printen op frosty sheet. Dit is dikker dan eetbaar papier en krult niet.
Je kunt me een bericht sturen met de foto en dan maak ik hem voor je op maat.

Met een klein beetje water kun je deze makkelijk opplakken op fondant (let er dan wel goed op dat je niet morst op de bovenkant, dan lekt de inkt weg)

Mijn taarten: https://www.facebook.com/CakesByCher.
Webshop voor eetbare prints: www.TaartPrintje.com - vanaf €1,- (frosting)

3

Frosty sheet plakken met water????? Hmmm. Bijzonder......

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Ik zou, eerlijk gezegd, ook niet met water plakken. Ik gebruik (ook) altijd frosty (mooier en steviger), maar heb soms wel eens gehad dat deze ging bobbelen (kwam lucht onder). De laatste keer heb ik de hele print, met een boterkwast ingesmeerd, met eetbare lijm. Geen bobbel gezien  ;)

5

Geen water indd... ik plak met piping gel of eetbare lijm, gaat perfect!

6

Sorry, lees het nu pas.. Ik heb geen eetbare lijm in huis, daar ga ik nu niet meer aan komen.... maak altijd een mengsel van tylose of zoiets en water om te plakken. Kan dat ook?

7

Flash schreef:

Sorry, lees het nu pas.. Ik heb geen eetbare lijm in huis, daar ga ik nu niet meer aan komen.... maak altijd een mengsel van tylose of zoiets en water om te plakken. Kan dat ook?

Dat is de lijm :)

groetjes Wilma

8 Laatst bewerkt door Tigrasas (23-12-2015 23:53)

Ik plak altijd met piping gel, kun je ook zelf maken, recept is op,google te vinden en als je zorgt dat de hele print goed is ingesmeerd krijg je zeker geen bobbels.
Dus geen water en ook geen eetbare lijm aangemaakt met water

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

9

Waar plak ik een ouwel plaat mee vast dan?
Ik leer hier ook weer van. Heb net een foodprinter gekocht en ben nu volop aan het uit proberen.
Tips zijn altijd welkom!

Uit je dak met GEBAK!!!!