1

Onderwerp: Meptaartje voor 1 pers.

Hallo,

Ik mag een meptaartje maken en zie dat veel ook de afmeting van 10 cm doorsnee gebruikt, maar waar kan ik dit schaaltje vinden?, op Ikea hebben ze de blanda en die is 12 cm, deze lijkt me groot voor 1 pers...?
wat gebruiken jullie meestal voor 1 pers meptaartje en waar kopen jullie dit schaaltje/vorm?

alvast vriendelijk bedankt.
Groetjes Astrid.

2 Laatst bewerkt door Tante Taartje (20-12-2015 11:20)

Re: Meptaartje voor 1 pers.

Hoi Astrid,

Misschien zijn die van de Xenos 10 cm? Die hebben wel een opstaand randje, zeg maar, maar dat geeft bij mij geen problemen (Ik heb alleen een maatje groter).

Edit: Ikzelf ben principieel tegen meptaartjes, maar voor 1 persoon... is een cupcake een optie?

Succes!
Ingrid

3

Persoonlijk zou ik ook een cupcake nemen, net zo leuk en je gooit minder eten weg.
Want ik snap werkelijk waar niet, waar mensen de lol van zien om met eten te knoeien, dat op foto vast te leggen en het vervolgens weggooien.. (maar dat is mijn mening ;))

4

zelf gebruik ik het blanda schaaltje van ikea maar ook ik vind het zonde hoor!!

als de mensen er om vragen dan maak ik het wel natuurlijk maar ben zo blij dat het geen item was toen mijn kinderen klein waren zou echt een aanval krijgen als de taart door mijn huis vliegt :lol:

Willeke87 schreef:

Persoonlijk zou ik ook een cupcake nemen, net zo leuk en je gooit minder eten weg.
Want ik snap werkelijk waar niet, waar mensen de lol van zien om met eten te knoeien, dat op foto vast te leggen en het vervolgens weggooien.. (maar dat is mijn mening ;))

DANK U!  =D

6 Laatst bewerkt door astap79 (20-12-2015 20:43)

bedankt dames voor jullie reakties :)

het is inderdaad zonde natuurlijk, ik heb dit ook nog niet eerder gemaakt en voor mijn zoontje zijn 1ste verjaardag , toen kreeg hij gewoon een klein puntje slagroomtaart om van te smikkelen :)
tegenwoordig zie je ook zulke grote Smash cakes, dat is natuurlijk ook erg zonde en er gaat zoveel tijd inzitten in het maken van zo'n taart. en dan alles weg gooien!.

7

Ik moet altijd lachen als ik dat lees. Mijn kinderen gingen gewoon op de foto met een normale taart. Ze wilden het toch niet aanraken. Zo  klein ze waren, waren ze allebei bang voor vieze handjes. Er ging een kaarsje op, de bezoekende kinderen zongen lang zal ze leven, kaarsje uitblazen, en dan kon de taart gewoon aangesneden worden.