Onderwerp: Kleine 3D parade
Intussen al weer even geleden dat ik deze maakte, maar ik heb ze nog niet met jullie gedeeld:
Een "double barrel", op maat gesneden en bekleed als het huis van Kaatje.
De bank en de regenboog waren gemaakt uit koekjes waarop ik fondant heb gekleefd.
Kaatje was dan weer gemaakt van marsepein en ook het huisje is bekleed met marsepein.
Dan ook deze Bumba taart mogen maken voor een klein meisje dat 2 werd en helemaal into Bumba was.
Het dak van de tent is gemaakt van cereal treat.
Voor de verjaardag van mijn vriend, wist ik eerst niet wat ik zou maken als taart. We hadden net squash schoenen gekocht, die hij van mij zou krijgen als verjaardagscadeau. Onder het mom van "je mag je cadeau niet gebruiken voor je verjaardag", heb ik de schoenen kunnen bemachtigen en bij mij kunnen houden, want ik had de ingeving gekregen om deze schoenen na te maken als taart. Als het moment dan daar zou zijn, kon ik doodleuk zeggen "je vroeg schoenen, dus krijg je van mij schoenen" en dan kon ik hem de taart geven.
Zo gezegd, zo gedaan, en toen ik hem de taart gaf (verpakt met doorschijnende folie rond), kwam er weinig reactie en keek hij naar mij van "ja, ik heb deze schoenen gevraagd, we hebben ze samen gekocht", maar ik bleef als een onnozele naar hem kijken, wachtende op een reactie en dan begon zijn frank te vallen "is dit taart????" ... Nadien dan ook maar een foto gemaakt met de taart en de echte schoenen samen
Schoenen zijn gemaakt van chocoladecake, afgesmeerd met donkere ganache, want mijn vriend is dol op chocolade
En dan nog eentje waar ik me helemaal heb kunnen in uitleven... De verjaardagstaart voor m'n nichtje die 4 werd. Ze wou een taart met Mickey en Minnie Mouse. En ik zag het wat groter, het leek me leuk om een disney kasteel te bouwen, zeker omdat ze net voor haar verjaardag met haar ouders naar Disneyland zou gaan, en ze dit kasteel in het echt zou gezien hebben.
Maanden ben ik 's avonds bezig geweest, eerst met foto's bestuderen, alles uittekenen hoe ik het zou maken, een planning maken wat ik wanneer zou kunnen maken...
Ik stond te glunderen van trots toen ik deze mocht afgeven, en haar gezicht was echt geld waard toen ze de taart zag. Daarvoor doen we het toch, niet?
Bedankt voor het kijken!