Onderwerp: hoe hoog de taart.
Even een vraag, ik ga een bruidstaart ( vierkant) maken voor 40 personen.
Het moeten 3 lagen zijn.
Hoe hoog maak je de lagen dan?
Mijn vierkante bakvorm is 7 cm hoog.
iemand ervaring hier mee?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoe hoog de taart.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Even een vraag, ik ga een bruidstaart ( vierkant) maken voor 40 personen.
Het moeten 3 lagen zijn.
Hoe hoog maak je de lagen dan?
Mijn vierkante bakvorm is 7 cm hoog.
iemand ervaring hier mee?
Ik bak altijd biscuits van 7-8 cm hoog bakken en vul deze dan 3x. Welke maat vierkante bakblikken gebruik je eigenlijk? Als ik bv een 25x25 en een 20x20 maak zit ik al op 41 stukjes . Ik zou dan evt lagere taarten maken zodat ik er 3 op elkaar kan zetten
ik heb een uitschuifbaar blik , en dacht zelf 1 laag van 26x26 1 laag 24x24 en 1laag 22x22.
Dan heb ik zeker genoeg...bedankt voor je antwoord Esther 68
ik heb een uitschuifbaar blik , en dacht zelf 1 laag van 26x26 1 laag 24x24 en 1laag 22x22.
Dan heb ik zeker genoeg...bedankt voor je antwoord Esther 68
Met deze afmetingen heb je idd (meer dan ) genoeg. Wil nog wel even zeggen dat je met deze afmetingen, met een verschil van 2 cm, een bijna rechte (erg hoge) taart krijgt ipv een stapel. De meeste gebruiken maten met (minstens) een verschil van 5 cm. Ik ook, maar dan nog vind ik het verschil soms te klein. Bij sommige taarten wil ik wel eens een decoratie op de rand zetten en dat kan dan niet. Dan gebruik ik taarten met een verschil van 7,5 (+) cm
hoi Esther, ik heb inderdaad taarten gemaakt met 5cm verschil....kwam er achter toen ik de marsepijn erop deed.Gauw maar wat kleiner gesneden. Het bruidspaar komt bovenop. als de taart klaar is zal ik proberen of ik hem hier geplaatst krijg. Bedankt voor je goede tips.
Move to ~> Ballen en vullen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoe hoog de taart.