Onderwerp: low-budget halal vulling voor buiten de koelkast
Hallo allemaal,
Ik ben hier een hele tijd niet meer geweest, maar nu heb ik een vraag die ik graag bij jullie neer wil leggen.
Ik ben betrokken bij de vluchtelingenopvang hier in Tilburg. Er woont een Syrisch stelletje dat tijdens hun vlucht in Turkije is getrouwd, maar nooit een feest oid heeft gehad. Vanuit de bewonersgroep "De wijk helpt" wordt er nu een feest georganiseerd, en ik heb me als vrijwilliger aangemeld voor de bruidstaart. Het gaat om een taart voor ca 125 personen..... Gelukkig krijg ik vanuit de bewonersgroep én vanuit de vluchtelingen hulp voor het maken van parels en roosjes. Maar ik loop een beetje vast voor wat betreft de vulling. Die moet namelijk aan de volgende eisen voldoen:
- Halal. Het bruidspaar en een groot aantal gasten is moslim, dus kan ik niet met een niet-halal vulling aankomen.
- Buiten de koelkast houdbaar. Ik kan onmogelijk zoveel taart in mijn koelkast kwijt....
- Low-budget. Alles gaat op vrijwilligersbasis. Er wordt een sponsor gezocht voor de kosten van het maken van de taart, maar er is nauwelijks budget.
Verder is het ook fijn als de vulling een beetje makkelijk te maken/verwerken is. Het feest is in de week voor de kerstvakantie, waarin ik ook nog gewoon moet werken, kerstdiners op school bij de kids, op mijn werk,... Tja, ik maak het me niet makkelijk....
Hebben jullie ideeën?
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl