1

Onderwerp: Iemand bekend met Soezie biscuitmix?

Vandaag heb ik een pak biscuitmix van Soezie gekocht.
De verkoper vertelde dat hij van klanten hoort dan dit voller van smaak is dan dat van de Bakzolder.
Maar nu staat er op de verpakking dat je hem moet bakken op 180 graden gedurende 35 minuten.
Mijn oven kun je instellen op 100,150,175,200 en 225.
Kies ik nu 175 en hoe lang bak ik het dan?

2 Laatst bewerkt door Esther68 (30-11-2015 16:35)

Re: Iemand bekend met Soezie biscuitmix?

De biscuit van de Bakzolder ken ik niet, dus kan ik niks over vertellen. Ik gebruik altijd FunCakes mix. Het verschil met FC en Soezie is, is dat ik bijna 1,5-2x meer Soeziemix nodig heb om dezelfde hoogte biscuit te krijgen als ik normaal met FC mix nodig heb. Voor een 20 cm gebruik ik 270 FC mix en mijn biscuit wordt dan zo'n 7-8 cm hoog. Toen ik Soezie mix gebruikte, maar iets van 4-5 cm ( :S ). Smaak/structuur zijn wel erg lekker/mooi van Soezie mix  :Y. Ik heb een hetelucht en deze zet ik op max 160. Weet niet wat voor oven jij hebt? Als je een conventionele oven hebt, zou ik op 175 gr bakken en dan kijken hoe de biscuit eruit ziet na 35 min. Je kan dan altijd nog 5 min erbij doen  ;)

3

Ik heb een combi magnetron. Kan hem instellen op 50, 75, 100, 125, 150, 175, 200, 225.
Nu verwarm ik voor op 150, dan het biscuit erin schuiven en dan op 175. Dan 40 minuten afbakken.
Is dat hier ook een goed idee voor?
De hoogte is wel redelijk maar hij was vaak niet zo luchtig. Ik hoop eigenlijk dat het met deze mix wat luchtiger wordt. Bedankt voor je reactie.

4

Ik gebruik inderdaad ook Soezie. Wil geen andere mix meer. Ik zet de oven inderdaad op 180. Ik zou voor 175 gaan, 40-45 minuten aanhouden en gewoon op de kleur letten.

5

Bedankt voor jullie reacties, ik heb er echt wat aan