1

Onderwerp: vulling tips?

Hallo allemaal,
Ik wil dit jaar voor mijn verjaardag een stapeltaart maken.
Ik houd niet van marsepein of fondant dus ik wil het onderste deel afsmeren met vloeibare chocolade ( en dit hard laten worden)  en de bovenste met slagroom ( ik maak 2 verdiepingen). Ik wilde gewoon bisquitdeeg gebruiken.

Hebben jullie lekker tips voor de vulling?? En moet ik behalve pootjes ook iets anders gebruiken zodat de taart niet inzakt??

Ik dacht zelf aan iets met mascarpone..
Alle tips zijn welkom

2

Re: vulling tips?

Inderdaad dowels (houtstokjes) in de onderste taart en een taartkartonnetje ertussen om inzakken te voorkomen

Mijn taarten: https://www.facebook.com/CakesByCher.
Webshop voor eetbare prints: www.TaartPrintje.com - vanaf €1,- (frosting)

3

klinkt lekker hoor als je bij recepten kijkt heb je een heleboel vullingen.

jam met banketbakkers room is natuurlijk altijd lekker maar je kan ook kersen vlaai fruit vulling in de onderste taart doen lekker met de chocolade :9  :9

4

Bovenaan dit forum bij recepten staan lekkere vullingen :)

5

Bedankt voor de tips, gaat het ook lukken zonder kartonnentje denk je??

6

Nee, want dan zakt je bovenste taart over de dowels heen. Dowels hebben geen zin als er geen karton (en dan niet zo'n wit gevalletje, maar een goud/zilveren of liever nog een cakboard).

Het karton/board rust op de dowels (allemaal even lang maken!). Het is een soort tafeltje voor je bovenste taart.
Kijk ff op youtube op how to stack a cake. Daar vind je veel info.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

7

Je kunt trouwens ook overgieten of afsmeren met ganache. Ik denk dat dit lekkerder is dan harde chocolade. Dat blijft ook niet zo mooi bij het aansnijden (springt eraf).

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym