1

Onderwerp: Ik word er een beetje verdrietig van

Als ik een 16 cm taartje bak is dit mijn resultaat:
http://myalbum.com/photo/84w3B26PnZo9/1k0.jpg

Ik gebruik het recept van lady Sharon van de website, bij een 20cm krijg ik wel een redelijk resultaat, maar bij 16 cm lukt het niet. En ik krijg het uiteindelijk wel weer glad geplamuurd, maar er gaat toch iets niet helemaal goed. Ik heb hem 45 min. gebakkken op 160 graden, tijdens het bakken komt hij heel mooi gelijkmatig omhoog, na 45 min. zakte de bovenkant al iets in en heb ik hem eruit gehaald (sateprikker komt er dan ook schoon uit) en omgekeerd op een rooster. Zou hij nog langer moeten? Een 20cm bak ik niet zovaak, want is meestal te groot, maar bak ik ook iets van 45 min en die stort niet zo dramatisch in.
Ik ben niet zo'n fan van een mix gebruiken met alle toevoegingen, dus dat is geen oplossing, het moet toch ook gewoon kunnen??

2

Re: Ik word er een beetje verdrietig van

jee wat vervelend, ik gebruik wel de mix en ik had in het begin ook dat ze er zo uitzagen.
ik kreeg toen de tip om de temperatuur van de oven stapsgewijs te verhogen, ik gebruik gewoon onder en boven warmt en bij mij werkt dat erg goed en heb nu prachtig gerezen biscuits.

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Hoe lang bak je dan op welke temperatuur Vonn?

4

Ik begin met 145 dan 160 en eindig met 175 graden

Help mijn vrouw heeft een hobby

Je kan beter 2 dunne bakken.

Als je zondigt zondig dan lekker

6

Ik bak ook from scratch....en denk dat je je biscuit eerder er uit moet halen. Ik bak (in combi-magnetron, hetelucht) op 180gr en zet 'm ook op 45 minuten, maar na 35minuten houd ik nauwlettend mijn biscuit in de gaten....er is een moment dat je ziet dat hij wil gaan zakken, dat is het moment dat hij er uit moet. Controleer wel even met satéprikker, maar bij mij is hij dan "droog".
Let ook op bij het toevoegen van je bloem...doe dit snel en spatel door je beslag (of zoals ik: mix op lage snelheid en kort....ik kan niet goed spatelen nl).

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

7

Dank voor jullie tips, toch maar wat gaan experimenteren met de temperatuur, oplopend, hoger.
Bloem doe ik inderdaad heel kort met de mixer Bianca, te lui om te spatelen denk ik...