1

Onderwerp: Ik kom er niet uit: combi vulling.

Hoi allemaal,

Ik mag weer eens voor iemand aan de bak.
Het bestelproces vraagt heel veel communicatie. Aan de ene kant krijg ik de vrije hand ("want jij weer er meer over dan ik"), aan de andere kant wordt er heel wat verwacht, heb ik het idee.
Nu komen we er qua vulling eigenlijk niet goed uit.

Bitterkoekjes wordt lekker gevonden, maar er moet ik echt iets met vanillesmaak inzitten. Het aller- allerliefst geen jam.
Heb al laten weten dat jam of iets dat daarop lijkt vaak werkt als een frisje, dus dat ik het zelf niet aanraad om zonder jam te werken.
Maar dan...? Help! 
Een combi bitterkoekjes/abrikozenjam leek me lekker, maar dan is er geen vanille. Maar alleen vanillecrème met een jammetje lijkt me ook weer zo saai. Iemand ideeën?

Hoor heel graag,
Ingrid

2 Laatst bewerkt door Home mAade (15-11-2015 16:42)

Re: Ik kom er niet uit: combi vulling.

Misschien witte chocolade pasta? Is ook geen vanille maar wel n smeerseltje. 
Of vanille(boter)creme met stukjes bitterkoek er door of verkruimeld er op?
en als combi van wat hier boven staat kan je n laagje vanille creme met verkruimelde bitterkoekjes voorstellen en n laagje bitterkoekjscreme met witte chocopasta.

Maar die abrikozenjam is inderdaad ook n goed idee. En dat proef je niet zo heel goed terug

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

Dank je wel voor je reactie, Home mAade!
Chocola is geen optie voor deze mevrouw, maar met je voorstel kan ik zeker iets!

4

Vanille botercreme met in rum of rum smaakstof geweekte rozijntjes...mmmmmmm

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

Of met stukjes ananas, citroen vanille creme is ook erg lekker, en dan zelfgemaakt met verse citroenrasp, lekker fris ook

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Dank voor jullie hulp, echt heel fijn!

Klopt het als in concludeer dat vanillecreme met abrikozenjam niet echt een optie is?

chipolata vulling misschien (Zwitserse room met bitterkoekjes, rum(essence), bigareaux, sucade en stukjes vruchten. Ik heb 1 klant die wil alleen deze vulling en dan gelijk alle lagen, hele goede berichten krijg ik hierover.

Vanille creme en abrikozenjam is natuurlijk wel lekker maar ook erg veilig  :)

Groetjes Kirsten

Ik ben zelf niet zo'n held met voor me zien (of proeven eigenlijk) hoe smaken samen gaan.
Dus thanks voor de info dat vanille creme en abrikozenjam wel ok zijn samen.

Het is uiteindelijk aan de klant... Ik heb toch het idee dat haar voorkeur meer uitgaat naar vanille met iets anders dan bitterkoekjes met iets anders... Ik leg jullie opties gewoon voor.

Bedankt voor de hulp, dames!

9

Ik vul bijna altijd met 1x jam (aardbei) en 2x dun een creme (vanille en aardbei) omdat de meeste dit vragen. Misschien saai, maar wel lekker  ;) . Ik doe sowieso niet meer dan 2 smaken in de taart. De marsepein heeft ook al een smaakje en dan wordt het iets te veel, vind ik. Heb wel eens combi die ik zelf nooit zou kiezen, maar de klant vind dit wel lekker, dus doe ik dit gewoon  ;) . Ik heb een klant die chocoladebiscuit met alleen vanillecreme wil. Verder dus geen jam oid (vind net als ik choco/fruit combi niet lekker  ;) ). Zelf vind ik dat vanille eigenlijk overal bij past  ;) . Ik zou gewoon voor de bitterkoekjescreme icm vanille gaan of alleen de bitterkoekjescreme.

10

bij mij willen de mensen ook altijd vaak gewoon standaard vulling, Jam en Swiss vanille creme, het is inderdaad wat saai maar ook iets wat altijd werkt :)
Bitterkoekjes door de vanille creme lijkt me ook lekker trouwens.

11

En caramel saus ipv jam ? Smaakt goed bij de bitterkoekjes, verder zoals je al van plan was.

Christine.