1

Onderwerp: Bakvorm van 15 cm - overlopen

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst een biscuit gebakken in mijn kleinste vorm (15 CM).
Nou heb ik me netjes aan de table van Funcakes gehouden, dus 200gr mix , 3 eieren en 20 ml water.

Ik vond het best wel veel beslag voor een kleine vorm, maar heb het er toch allemaal in gedaan en jullie raden het wellicht al maar hij liep dus toch over.

Hoe kan dit? Wat kan ik het beste de volgende keer doen?
Maar 150gr mix en 2 eieren en 15 ml water gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie tips!

2

Re: Bakvorm van 15 cm - overlopen

als ik hierboven in de tabellen kijk, gebruiken ze voor deze maat: 115gr mix, 85gr ei en 12ml water dus dat in aanzienlijk minder.
hoe hoog is je vorm?

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

hij is 8 cm dus daar zou het niet aan moeten liggen toch?

4

In de oude tabel, die ik nog gebruik, van de DLTshop staat ook dat voor een 15 cm 200 gr mix nodig is, maar dit is inderdaad veel te veel. Bij mij stroomde het toen ook over. Nu gebruik ik 160 gr mix en de biscuit wordt zo'n 7-8 cm hoog  :y

5

Hi Esther,

Ben blij om te lezen dat het dus niet aan mij ligt  :o

Gebruik je wel 3 eieren of heb je dat ook aangepast?

Per halve liter inhoud bakblik = 66 gram biscuitmix, 1 ei en 6 ml water. Bij funcakes.

Groetjes Kirsten

7

Maroquia schreef:

Hi Esther,

Ben blij om te lezen dat het dus niet aan mij ligt  :o

Gebruik je wel 3 eieren of heb je dat ook aangepast?

Ik gebruik 125 gr ei. Omdat ik meestal M eieren heb hou ik iets over van de 3 eieren, maar soms heb ik L of XL eieren en dan komt het meestal wel uit  ;)

8

De hoeveelheid die jij noemt gebruik ik ook in mijn 15 cm bakvorm van tien hoog en dat gaat prima, dus dat is teveel voor een vorm van zeven cm

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda