1

Onderwerp: even een spoedje,frosty sheet 2 dgn goed op taart?

Ik ben bezig met een taartje die morgenavond wordt opgehaald.
Ik ben morgen de hele dag weg, vandaar dat ik de taart vandaag gevuld en bekleed hebt, maar nu komt er ook een frosty sheet op en ik vind het altijd al eng om met frosty sheet te werken, ik ben altijd bang dat deze gaat bobbelen.
Mijn vraag is nu of ik deze print vanavond al op de taart kan plakken of beter morgen tijd ervoor vinden? de taart wordt bewaard in de koelkast .

Groetjes Astrid.

2

Re: even een spoedje,frosty sheet 2 dgn goed op taart?

Zo kort mogelijk voor opeten/ophalen van de taart. Door het (condens)vocht van de koelkast zal je print zeer waarschijnlijk gaan bobbelen en dat wordt er dan niet mooier op......

3

ja dan kan ik inderdaad misschien het beste morgenavond snel voordat het opgehaald wordt erop plakken.
edankt voor het snelle reageren annick67

4

ik spuit hem altijd in met glaze. Dan kan er geen vocht bijkomen.

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

5 Laatst bewerkt door Esther68 (07-11-2015 08:50)

Ik had laatst ook een print en heb de hele cirkel, waar de print zou komen, ingesmeerd met eetbare lijm (gebruikte hier de kwast voor waar ik normaal mee invet). De taart heeft de hele nacht in de koeling gestaan en zag er nog goed uit de volgende dag. Geen bobbels  ;)
Eerder heb ik het ook wel eens gehad dat er bobbels inder kwamen, maar kwam, denk ik, doordat ik niet de hele print had ingesmeerd

6

Ik heb voor de zekerheid maar gewacht, en zal na het eten snel de taart insmeren waar de circel komt en daar de sheet op plakken , dan zal het vast goed komen.
Bedankt dames.

Karinc: Glaze, dat is van dat koekjes/taart glazuur ? dat niet hard wordt?

7

astap79 schreef:

Ik heb voor de zekerheid maar gewacht, en zal na het eten snel de taart insmeren waar de circel komt en daar de sheet op plakken , dan zal het vast goed komen.
Bedankt dames.

Karinc: Glaze, dat is van dat koekjes/taart glazuur ? dat niet hard wordt?

Nee glaze wordt juist hard. ziet er uit als water.
En juist in eetbare lijm zit water dus dat zou ik nooit doen.
Dan nog liever chocolade erachter smeren.

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

8

Bedankt Karinc!

9

Mijn reactie komt te laat maar wou het toch even laten weten.

Ik plak altijd op voorhand, mijn taarten gaan met frosty sheet altijd een nachtje in de ijskast en nog nooit problemen gehad.  Of ik heb gewoon altijd heel erg veel geluk gehad  :think:  =D

10

Bedankt Tortje!

Ik kan het de volgende keer altijd proberen :)