1

Onderwerp: Oreo Cheesecake Bars met stukjes witte chocolade

Deze heb ik het afgelopen weekend gemaakt en ben er nog steeds van aan het smullen. Ze zijn heerlijk!

http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-TNBO8VPF.jpg

Baking is love made visible

2

Re: Oreo Cheesecake Bars met stukjes witte chocolade

Nou die zien er echt heerlijk uit,  zou je misschien het recept willen delen?

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

vonn schreef:

Nou die zien er echt heerlijk uit,  zou je misschien het recept willen delen?

Groetjes Vonn

Ja natuurlijk! Ik heb wel gebruik gemaakt van tablespoons, maar die kun je eventueel omrekenen als je die niet in huis hebt.

Dit is het recept:

Ingrediënten voor de bodem:
23 hele Oreo koekjes
2 tablespoons gesmolten boter

Ingrediënten voor de cheesecake:
350 gram roomkaas (ik heb zelf monchou gebruikt), kamertemperatuur
250 gram kristalsuiker
3 eieren, kamertemperatuur
6 tablespoons zure room
1,5 teaspoon vanille essence/extract
14 Oreo koekjes, in stukjes

Bereidingswijze:
1.Verwarm de oven voor op 160 graden (elektrische oven). Bekleed een bakvorm van 20 x 20 met bakpapier.
2. Maal de 23 Oreo koekjes voor de bodem fijn in een keukenmachine en giet daar vervolgens de gesmolten boter bij. Vervolgens nog even een aantal keer pulsen tot het een licht vochtig mengsel is dat je samen kan drukken. Doe het mengsel dan in de bakvorm, verdeel en druk goed aan. Dit gaat nu 10 minuutjes in de oven.
3. Mix de roomkaas (medium snelheid) totdat deze zacht en romig is. Voeg geleidelijk de suiker toe en mix door totdat de suiker is opgenomen.
4. Voeg de eieren één voor één toe en mix telkens tussendoor tot het ei is opgenomen. Voeg dan de zure room en vanille toe en mix door totdat deze zijn opgenomen.
5. Spatel nu de stukjes Oreo koekjes en stukjes (bakvaste) witte chocolade door het beslag heen. Doe het beslag vervolgens in de bakvorm en verdeel gelijkmatig over de korst.
6. Eventueel kun je nog wat stukjes Oreo koekjes en witte chocolade over de bovenkant verdelen.
7. Zet de bakvorm in de oven, voor ongeveer 50 minuten. De cheesecake is goed als de randen stevig zijn en het midden nog een beetje beweegt. Laat afkoelen op een rooster (in de bakvorm). Zet de bakvorm daarna in de koelkast voor minimaal 3 uur. Daarna kun je de cheesecake uit de bakvorm halen en in stukken snijden.
Bewaar de cheesecake bars maximaal een week in de koelkast in een afgesloten bak.

Veel bakplezier!

Baking is love made visible

4

Dank je wel :thumb:

5 Laatst bewerkt door lady-vall (03-11-2015 21:26)

Hoi, ik wil dit binnenkort maken. Je hebt het in het recept over witte chocolade maar in je ingredientenlijst staat het niet. Hoeveel witte chocola, en wat wordt precies bedoelt met bakvaste chocola?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

OMG! Dat ziet er echt goddelijk uit!

7

Tante Taartje schreef:

OMG! Dat ziet er echt goddelijk uit!

Dat vond ik nou ook  :9

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

8

lady-vall schreef:

Hoi, ik wil dit binnenkort maken. Je hebt het in het recept over witte chocolade maar in je ingredientenlijst staat het niet. Hoeveel witte chocola, en wat wordt precies bedoelt met bakvaste chocola?

Bakvaste chocola zijn stukjes die niet smelten tijdens het bakken en volgens mij heb je 2 soorten bakvaste chunks en drops de chunks zijn wat grover,  ik gebruik de chunks altijd in chocolate chip koekjes. Je kan er daarvan gewoon wat overheen strooien voor het bakken.

Groetjes Vonn

9

Oke, dankje!! Waar koop je die?

10

bij de taarten winkel hier =D

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … -puur-350g

11

Thanks! :D