Onderwerp: Wilton Wonder Mold Kit

hallo

Ik heb die vorm maar ik weet aan niet hoe ik die juist moet gebruiken hoeveel vulling?hoe afbakken?Mijn man denkt dat dat nooit lukt om hem helemaal mooi afgebakken te krijgen .

2

Re: Wilton Wonder Mold Kit

Hoeveelheid kun je doen via de formule '1 ei per halve liter inhoud" en overige ingrediënten daarop aanpassen; dus gewoon even inhoud bepalend door hem vol te doen met water en dan te kijken hoeveel halve liters dat zijn.

Bakken duurt wel langer dan met een gewoon model cake, maar hij wordt wel door en door gaar, mits je de core gebruikt die er bij zit (dat staafje wat in het midden moet komen). Die zorgt ervoor dat de warmte niet alleen van buitenaf in het beslag komt, maar ook van binnenuit. Anders haal in inderdaad de binnenkant niet, zonder de buitenkant volledig uit te drogen.
Niet te heet bakken en de tijd geven, kan best lang duren, maar gewoon op dezelfde manier beoordelen als je bij een andere taart doet (geur, veerkracht, prikker, loskomen van de randen).

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Het is al een tijd geleden dat ik die heb gebakken, maar meen me te herinneren dat ik er de hoeveelheid voor een 25 cm rond biscuit in heb gedaan. En gaar krijgen lukt zeker met de core erin.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

4

Ik doe er iets van 330 mix in, maar denk dat er nog ietsje meer in kan. Na 40 minuten ga ik kijken of 'ie al gaar is. Meestal niet, dus kijk om de paar minuten totdat 'ie wel gaar is  :Y .
Waarom denkt je man eigenlijk dat het niet gaat lukken? Ben een beetje nieuwsgierig  :O  ;)

5

met de bijpassende heating core ( dat staafje) erin gaat het prima.
duurt wat langer als een gewoon biscuit maar minder lang als een cake. die pan is niet voor jan doedel ontworpen dus waarom zou het niet lukken? wel goed invetten he, ook dat staafje dus . haha.