1

Onderwerp: Macarons

Wat heb ik een ruzie gehad met dit koekje.. eerst lukte ze goed en heb ik er zelfs een berg gemaakt voor een bruiloft en toen heb ik een half jaar gehad dat ze niet meer wilde lukken. Van alles geprobeerd, niets werkte. Afgelopen zaterdag heb ik na een poosje rust het weer geprobeerd en nu lukte ze! Allemaal in 1 keer geen eentje met een barst of zonder voetje.. wat ik anders heb gedaan? Geen idee! Maar ben wel heel erg blij dat het weer lukt!

Ze zijn gemaakt met de warme methode en gevuld met citroencrème, omdat ik zelf lactose intolerant ben heb ik minus L harde boter gebruikt voor de crème wat erg goed gaat!

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-R8W6H8KS.jpg

2

Re: Macarons

Ze zijn erg mooi en super  goed gelukt :thumb:  :thumb:

ik heb ze ook enkele keren gemaakt, 1 x maar echt gelukt durf het dus ook niet echt meer.

maar in hhb deden ze het ook op de'warme manier'  :think: heb je dat gezien?

3

Baklataart schreef:

Ze zijn erg mooi en super  goed gelukt :thumb:  :thumb:

ik heb ze ook enkele keren gemaakt, 1 x maar echt gelukt durf het dus ook niet echt meer.

maar in hhb deden ze het ook op de'warme manier'  :think: heb je dat gezien?

Ja heb ik gezien! Dat doe ik namelijk ook altijd, de koude manier werkt bij mij helemaal niet. Ik gebruik altijd "kookschuim" maar toch lukt het een aantal keren niet.. zo balen! Ze zijn zo lekker en zo mooi als ze goed zijn gelukt!

4

prachtig, gebruik je een macaronmat

5

coby schreef:

prachtig, gebruik je een macaronmat

Nee, een bakplaat met bakpapier

6

Bak je ze in een elektrische oven? Zo ja op hoeveel graden en hoe krijg je het voor elkaar dat ze niet verkleuren. Die van mij verkleuren, heb het al geprobeerd met deurtje open d.m.v. een pollepel maar had toen al de moed opgegeven en heb eigenlijk niet echt meer op het resultaat gewacht. Mn beslag lukt wel goed.