1

Onderwerp: Hoe lang van te voren de cookies-n'-cream taart maken?

Ik heb weer een goed excuus gevonden om een taart te maken.
De keuze is gevallen op de cookies-'n-cream taart uit trendy taarten. Maar nu zit ik met een logistiek bakprobleem. Ik heb de taart dinsdag nodig. Maar wil het liefst de bodems op zaterdag en de rest van de taart op zondag maken.
De vulling bestaat uit slagroom, philadephia, poedersuiker en oreokoekjes.
Kan ik hem op zondag maken en dan bewaren tot dinsdag? Ik zit een beetje met de slagroom.

2

Re: Hoe lang van te voren de cookies-n'-cream taart maken?

Zou ik niet doen... Zou het bakken op zondag of maandag doen en de vulling op maandag of dinsdagochtend. Dan maar vroeger je bed uit ;) Is een taart die moet opstijven in de koelkast toch? Dan is die vulling zo gemaakt...

3

Zondagavond maken en dinsdagochtend opeten zou ik ook nog wel aandurven geloof ik, maar als je hem zondagochtend maakt en dinsdagavond pas opeet zit er wel vrij veel tijd tussen.

Je kunt natuurlijk wel je biscuits al bakken en invriezen, dat scheelt al weer ietsje werk, maar verder ben ik het eens met chantal1980 en Bakkerie.

Succes!

5

Dank jullie wel.
Ik ga dit weekend de bodems bakken, zaterdag of zondag maakt dan natuurlijk ook niks uit als ze de vriezer in gaan. En dan ga ik hem maandagavond vullen.
Moet ik de bodems er dan maandagochtend al uithalen of 's avonds vlak voordat ik ga vullen?

6

Wat voor bodems zijn het? Biscuit/cake/koek-en-boter?

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

7

Geen idee....  :o
Het zijn twee verschillende bodems:
De eerste is bescuit (denk ik), omdat ik eerst de boter en eieren schuimig moet kloppen (weet alleen niet of mijn theorie klopt).
De chocolade bodem is volgens mij een cakebodem (daar gaat alles door elkaar zonder het schuimig te kloppen)

8

Voor die korte tijd zou ik de biscuit niet in de diepvries doen, ze zijn gemakkelijk goed te houden tot dinsdag.
Ik bak ze altijd 2 dagen van te voren, dan zijn te beter te verwerken.

9

Ik heb de bodems gisteren al gebakken. Dat kwam iets beter uit in de tijd. Ik heb ze wel in de vriezer gedaan, want vier dagen er buiten lijkt mij een beetje veel.
Ik twijfel alleen of mijn oreo bodem wel is gelukt.  :o  Misschien ga ik die vandaag opnieuw bakken.

10 Laatst bewerkt door Madame cake (01-11-2015 07:11)

Eeen keer is genoeg....