1

Onderwerp: Funcakes chocolade biscuit

Je hebt soms van die dagen....  :grr:  :grr:  :grr:
Voor zondag een geboorte taart nodig om als kado te geven, en werkelijk tot nu toe ging alles mis..
De ganache in de schift, dus in de prullenbak!
3x biscuit gebakken met de funcakes chocolade mix, tot 3x toe mislukt. Hij wilde niet omhoog komen en stonk enorm. Ik snap er niets van!
Poging 4 was een gewone biscuit te bakken, en die is perfect gelukt.
Wat kan het zijn dat de chocolade steeds mislukte? Het viel mij wel op dat er voor de 20cm maar 3 eieren in moeten ipv 4 bij de vanille. Zou dat het kunnen zijn?

2

Re: Funcakes chocolade biscuit

Het aantal eieren is wel minder, maar er moet wel meer water bij. Heb je dat wel gedaan?
Ik vind persoonlijk dat een biscuit lekkerder ruikt tijdens het bakken dan een chocolade biscuit, maar het doet niets af aan de smaak. Wat er bij jou mis is gegaan met het niet rijzen?? Verder alles precies gedaan (ook met lang mixen en zo?)?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Was blij dat ik, toen ik een chocobiscuit ging bakken, toch maar even op de tabel keek...verhoudingen zijn idd veel anders dan de gewone biscuitmix.

4

Marianne schreef:

Het aantal eieren is wel minder, maar er moet wel meer water bij. Heb je dat wel gedaan?
Ik vind persoonlijk dat een biscuit lekkerder ruikt tijdens het bakken dan een chocolade biscuit, maar het doet niets af aan de smaak. Wat er bij jou mis is gegaan met het niet rijzen?? Verder alles precies gedaan (ook met lang mixen en zo?)?

Ik heb helemaal de beschrijving gevolgd, en ook de juiste tijd gemixt..
Volgende week maar eens een nieuwe poging wagen..

5

Ik heb dit wel eens met de gewone biscuitmix van Funcakes gehad, de winkel gebeld en ik kon een ander pak komen halen. Rook ook heel anders als normaal bij openen.