1

Onderwerp: Schwarzwalder kirsch

Hallo iedereen,

van het weekend wil ik graag een schwarzwalder kirsch taart maken.
Ik heb 't meel (vers van de molen), eieren, cacaopoeder e.d. voor de schwarzwalder kirsch al in huis.

Nu mijn vraag

Ik heb nog 250 gram meel maar hoeveel gram cacaopoeder moet ik er dan nog doorheen doen, om een chocoladecake  biscuitmix te krijgen? Het is voor het eerst dat ik de taart op deze manier maak. tips zijn welkom!

Saskia  Pullen

2

Re: Schwarzwalder kirsch

Dat hangt helemaal van je recept af. Ieder recept heeft weer andere verhoudingen of iets andere ingrediënten. Op Smulweb staat bijv. een recept met een bodem gemaakt van 250 gr suiker, 300 gr bloem, 2 el cacaopoeder en 7 eieren. En anders zijn er nog genoeg andere recepten te vinden op internet.
Succes en alvast eet smakelijk!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3 Laatst bewerkt door chermenex (16-10-2015 21:06)

Ik heb weleens gelezen dat je om van normale funcakes biscuit, chocolade biscuit te maken, 10% van de hoeveelheid aan cacaopoeder moet toevoegen. Je zou dit misschien kunnen aanhouden, dus 250 gram mail, 25 gram cacaopoeder?

Zelf heb ik vandaag nog chocolade biscuit gemaakt door gesmolten chocolade toe te voegen (1/3 van hoeveelheid biscuit) samen met een extra ei tegen droogte.

Mijn taarten: https://www.facebook.com/CakesByCher.
Webshop voor eetbare prints: www.TaartPrintje.com - vanaf €1,- (frosting)

4

Idd 10% van de hoeveelheid meel vervangen door cacaopoeder.
Dus gebruik je normaal 250gr, dan neem je nu 225gr bloem en 25gr cacaopoeder.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

5

Dames,

Heb hem in middels gemaakt.
Hij is goed gelukt, hoewel ik er misschien toch iets te weinig er in had gedaan.

maar nu weet ik de verhoudingen en komt het de volgende keer wel goed. Helaas vergeten om er een fotootje van te maken!

Bedankt voor de tips ik zal er de volgende keer aan denken als ik hem weer ga maken  :D