1

Onderwerp: openslaande punten

Hoi,

Ik wil voor dit weekend een taartje maken met openslaande punten. Op internet gezocht naar how to's en een keer op een dummy geprobeerd. Het idee snap ik wel, maar ik vraag me af hoe ik de punten mooi kan krijgen zonder dat ze inzakken. Ik werk met fondant, moet ik er iets doorheen doen? en is het dat nog wel lekker? Het is niet de bedoeling dat ze heel hard worden (dat lijkt me niet lekker), maar de vorm moet wel mooi blijven. Hoor graag tips!
Groetjes Wendy

Re: openslaande punten

Je kan er natuurlijk een rolletje bakpapier of aluminiumfolie verpakt in plastic onder doen en de punten dan wat laten uitharden. Of de rolletjes op het laatste moment weghalen,  wel zorgen dat je geen last hebt van condens.

Groetjes Kirsten

3 Laatst bewerkt door wenlau (16-09-2015 21:37)

Ja dat kan ik proberen, bedankt voor de tip! Als iemand nog andere ideeën heeft, ben benieuwd!

4

Bedoel je dat je fondant naar buiten laten staan?

Ik doe voor het bekleden eerst een ronde plak fondant op het midden van de taart met een velletje bakpapier erop. Dan de taart bekleden zoals normaal. Dat een dubbele kruis er in snijden. Niet te hard drukken. Dan kun je de punten naar buiten vouwen.
En het lastigste is op het bakpapier eruit te plukken.