1

Onderwerp: Help!! lucht onder een frosty sheet! what to do?

Hi!

Ik heb blijkbaar mn frosty sheet niet goed ingesmeerd met eetbare lijm want er zitten ineens allemaal bobbels onder en ik krijg het niet weg gewreven. als sierrand om het plaatje heen heb ik icing gebruikt dus ik krijg de sheet er ook niet mooi af. ik heb de koelkast lager gezet en de taart staat in een taart doos. De sheet heeft er zo'n 5 uur prachtig strak op gezeten maar ineens zit er lucht onder. iemand een tip? De taart wordt morgen (zondag) om 12:00 opgehaald :(.

2 Laatst bewerkt door lilli (11-10-2015 20:59)

Re: Help!! lucht onder een frosty sheet! what to do?

http://s4.postimg.org/l6brcc0wp/20151010_233727.jpg

3

http://s16.postimg.org/ug8vyixzl/20151010_233720.jpg

4

Eetbare lijm bevat water en is absoluut niet het juiste middel om een sheet op een taart te plakken!
De bobbels komen door het vocht in de eetbare lijm, de sheet rekt hierdoor een beetje uit en dan lijkt het alsof er lucht onder zit, ik plak altijd met piping gel, mijn taarten gaan daarna gewoon de koeling en in en dat gaat prima. Je zou kunnen proberen om te een hele dunne naald gaatjes te prikken en dan aan te drukken, maar vrees dat het kwaad al is geschiedt.....

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

Eerlijk gezegd gebruik ik altijd eetbare lijm om een sheet op een taart te plakken en dat is eigenlijk altijd goed gegaan, tot gisteren dan ;). De sheet is niet vochtig oid maar er zitten gewoon hele grote luchtbellen onder. Als ik het glad probeer te strijken verplaatst de lucht maar de bobbels blijven. Ik ga denk ik maar op zoek naar een naald. Vind het wel heel eng om te doen en vrees dat je die gaatjes wel zal zien zitten. Wat een ellende!

Bedankt iig voor je reactie en je tip!

6

Ik heb zojuist een gaatje geprikt en het heeft helaas geen verschil gemaakt

7

En..hoe is het verder gegaan?
Ik heb dit ook gehad en is goed balen. Ik heb het ook wanneer ik geen eetbare lijm gebruik, maar de sheet op de taart leg wanneer deze net uit de koelkast komt, en dus nog vochtig is. Misschien is dat (ook) fout? Met naalden is idd geen succes want dit blijf je zien, vind ik, en de lucht verplaatst zich alleen maar  :s

8

ik heb van alles geprobeerd maar niets mocht baten helaas . Ik was bloednerveus maar ze pakte het heel sportief op. ik heb de lucht bobbels verplaatst naar de borsten en de vlecht van elza en ze vond het eigenlijk wel een leuk effect hahaha. Ze vond de taart nog steeds prachtig. ik heb nog geld terug aangeboden maar dat sloeg ze af.

ik ga vandaag meteen een nieuwe sheet bestellen en piping gel en dan kijken of het nu wel goed gaat want ik heb volgende week weer een taart met een sheet erop ;).

9

:lol: Hoe kom je erop! Geniaal! En grappig  ;)

10

Gewoon piping gel gebruiken, heb je er nooit meer last van, er zit ook vocht in je taart en de piping gel zorgt voor een soort brug er tussen, dan gaat het zeker goed

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

11

lilli schreef:

ik heb van alles geprobeerd maar niets mocht baten helaas . Ik was bloednerveus maar ze pakte het heel sportief op. ik heb de lucht bobbels verplaatst naar de borsten en de vlecht van elza en ze vond het eigenlijk wel een leuk effect hahaha. Ze vond de taart nog steeds prachtig. ik heb nog geld terug aangeboden maar dat sloeg ze af.

ik ga vandaag meteen een nieuwe sheet bestellen en piping gel en dan kijken of het nu wel goed gaat want ik heb volgende week weer een taart met een sheet erop ;).

heel creatief opgelost toch!!!! goed verzonnen hoor :lol:  :lol:

12

Ik heb binnenkort mijn eerst echte bestelling met een sheet, dit is dus waar ik zo bang voor ben..
Als jullie piping gel gebruiken is dat dan de kant en klare van wilton bijvoorbeeld?

13 Laatst bewerkt door Tigrasas (14-10-2015 18:56)

Ja, ik ben te lui om het zelf te maken, op mijn website staan diverse taarten waarbij ik met printjes heb gewerkt en die zijn Allemaal met piping gel geplakt, heb echt nooit problemen gehad. Heb wel een keer een bubbel gehad in een sheet maar toen had ik last van condens van een glasplaat in de koeling, en dat was er op gevallen helaas