1

Onderwerp: Gebruik Patchwork cutter

Ik heb mij de disco patchwork cutter aangeschaft omdat ik een "dans-taart" moet maken.  Heb de cutter al even uitgeprobeerd maar met gewone fondant.  Ik krijg helaas de randjes niet mooi strak.  Je ziet waar de fondant is weggetrokken en heb een rafelige rand.  Als ik de randjes probeer plat te maken met een tooltje dan maak ik deuken  :s  en zijn mijn vormpjes niet meer mooi.

Wie heeft er ervaring met deze patchwork cutters?  En hoe gebruiken jullie deze?

Re: Gebruik Patchwork cutter

Hey Tortje,

Wellicht heb je iets aan deze link? https://www.youtube.com/watch?v=O2LIiCqUeUQ
Ik vind het zelf een heerlijk kanaal, taarten maken voor dummies, zeg maar. Haha!

Succes ermee!
Ingrid

3

De fondant + tylose dun uitrollen. Na het uitsteken voorzichtig langs de randen met een tooltje (of je vinger), wat je al deed. Als het goed is valt het er zo uit. Maar het is niet de makkelijkste uitsteker, geef ik toe. Zeker niet bij de handen  :S

4

OK bedankt voor de tips.  Zal er wat tylose bij doen.  Vind het ook zo moeilijk om de figuurtjes te drogen (ik probeer ze dan altijd al een beetje los te maken van mijn werkoppervlak maar dan vervorm ik ze  :S ).  Als ze droog zijn dan breek ik ze weer gemakkelijk :O .  Hehe, ik moet nog veel oefenen!