1

Onderwerp: problemen met uitstekers

Ik heb de PME Alphabet & Number Cutter Set. Ik heb gisteren lange tijd geprobeerd om een mooie B en R uit fondant te steken, maar het lukt mij maar niet. Het fondant blijft in de uitsteker zitten en als ik het voorzichting eruit probeer te drukken, dan gaat de fondant kapot! Wie kan mij helpen?

Het gaat om de volgende set: http://www.deleukstetaartenshop.nl/pme- … cutter-set

2

Re: problemen met uitstekers

Je fondant even aan de lucht laten drogen nadat je het hebt uitgerold (zodat het wat steviger wordt en niet zo plakkerig) en je uitsteker even poederen met een beetje maizena kan wellicht helpen?
Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3 Laatst bewerkt door Esther68 (30-09-2015 11:11)

Ook ik laat de fondant even drogen en doe er een klein beetje tylose door. Soms smeer ik de fondant heeeel dun in met crisco. De letters vallen er, met een beetje hulp van een baltooltje, gewoon (heel) uit  ;)

4

Bedankt! Ik ben gelijk aan de slag gegaan en met maizena gaat het er veel makkelijker uit! ik kan helaas met mijn baltooltje er niet uithalen want de uitsteker is heel klein en zo klein in mijn tool niet! Moet ik toch nog een kleinere aanschaffen! Bedankt voor de hulp

5

[MOVE] -> decoreren

6

Een speld is ook goed hoor!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Dun plastiek over de fondant leggen en dan uitsteken.

Als je zondigt zondig dan lekker