1

Onderwerp: Nieuwe structuur voor FunCakes?

Hoi allemaal,

Ik ben vandaag weer bezig met een taartje, joepie!
Aangezien m'n witte fondant (FunCakes) op was, heb van de week maar weer 's een emmertje gehaald. Tenminste, tegenwoordig in een handig emmertje, in plaats van een doos.

Maar volgens mij hebben ze drastisch iets veranderd aan de structuur!? Hebben meer mensen dit ervaren? Veel soepeler, maar helaas ook plakkeriger! Getsiederrie, wat een ellende!
Is dit een permanente verandering of gewoon een slechte batch?

Iemand ervaringen?

Liefs,
Ingrid

2

Re: Nieuwe structuur voor FunCakes?

Ik had er een tijdje geleden ook een kilo van en had zoiets van nee! Heb zitten vloekrn.. Kreeg het ook niet knap op de taart..  Heb het restje met tylose erdoor als kleur / kleine dingetjes op gebruikt en mijn man heeft s ochtends nog een emmer andere gehaald . Ik kon en kan er niet mee werken. Hou sowieso al van stevigere fondant.

3

Re: Nieuwe structuur voor FunCakes?

FunCakes heeft een vernieuwd recept, staat ook op de verpakking (weet niet of het op de emmer ook staat). Het is veel zachter en elastischer. Ik moest erg wennen, maar het werkt met bekleden wel erg fijn ondertussen. Met warmte is het net als met elke minder stevige fondant: iets sneller plakkeriger.

Ik heb gemerkt dat erg veel mensen helemaal happy zijn met het vernieuwde recept, maar ook wel dat er mensen zijn die er minder blij mee zijn. Of langer moeten wennen. Net als ik :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Re: Nieuwe structuur voor FunCakes?

Hey ladies,

Nou, ik moet ook erg erg erg wennen! Voorheen kon ik bijvoorbeeld vrij vlot tappits uittappen, nu sta ik minstens vijf minuten te wachten... *grom*
Nouja, we doen het er maar mee...  ;-)

Re: Nieuwe structuur voor FunCakes?

Hoi,

Ik moest ook heel erg wennen aan deze nieuwe structuur, plakt veel meer.  Ik weet nog niet of ik er mee door ga. De vorige fondant was wat steviger en prettiger in gebruik. Wellicht een rare vraag maar is het mogelijk om de vorige fondant nog ergens te bestellen bij Funcakes zelf? Dan houd ik me aanbevolen!

6 Laatst bewerkt door jefkev (27-09-2015 21:26)

Re: Nieuwe structuur voor FunCakes?

Hoi,

Wij hebben dezelfde problemen maar dan met de marsepein.
Echt een nachtmerrie.
Ik heb een mail naar funcakes gestuurd. Kreeg een mail terug dat er niks is veranderd.
Nou echt niet. Het is zacht en plakkerig.
Het scheurt veel sneller.
We zitten er echt aan te denken om naar een ander merk over te stappen.
Beetje jammer we waren altijd tevreden.

7

Re: Nieuwe structuur voor FunCakes?

jefkev schreef:

Hoi,

Wij hebben dezelfde problemen maar dan met de marsepein.
Echt een nachtmerrie.
Ik heb een mail naar funcakes gestuurd. Kreeg een mail terug dat er niks is veranderd.
Nou echt niet. Het is zacht en plakkerig.
Het scheurt veel sneller.
We zitten er echt aan te denken om naar een ander merk over te stappen.
Beetje jammer we waren altijd tevreden.

FunCakes marsepein zacht en plakkerig?  :think: Ik gebruik FC marsepein alleen om mee te boetseren omdat het juist zo stevig en hard is, en blijft  ;) . Bekleden kan, en wil, ik daarom niet met de FC marsepein  :nooo .

8

Re: Nieuwe structuur voor FunCakes?

Moest er ook aan wennen, maar vind het inmiddels wel fijn werken, scheurt veel minder snel met bekleden. Tappits liep ik ook tegenaan, nu doe ik die als eerste, zodat ze tijd hebben om beetje te drogen, gaat prima.

Re: Nieuwe structuur voor FunCakes?

Helemaal mee eens, wenlau. Het scheurt inderdaad minder snel, al ben ik wel benieuwd naar ervaringen met smelten. kBen bang dat dat nu wel sneller gebeurt, eerlijk gezegd.

10

Re: Nieuwe structuur voor FunCakes?

ik vind de fc fondant niet erg stabiel qua samenstelling en had er steeds ellende mee, gebruik al bijna twee jaar geen fc meer om te bekleden, wel nog de voorgekleurde zwart, die vind ik echt super

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda