1

Onderwerp: Hulp gevraagd bij draak sprookjesboom boetseren

Ik wil voor de verjaardag van mijn zoontje de draak van de sprookjesboom boetseren. Dit is de eerste keer dat ik met fondant boetseer. Ik heb wel veel ervaring met boetseren met fimo klei, maar ik merk dat dit in de verwerking toch heel anders is.
Mijn probleem is dat de fondant zo zacht is dat het zijn vorm niet behoud. Ik weet ook niet hoe ik het geheel zo moet ondersteunen dat het gewicht van het lijf en de kop op de achterpoten kan rusten. Ik heb het al geprobeerd met saté prikkers, maar hij zakt toch nog in op de buig punten zoals de knieën.
Ik heb al op internet gezocht naar how to's maar vind alleen kleine drankjes die op hun kont zitten. Daar kan ik dus niets mee.
Heeft iemand tips voor me?

2 Laatst bewerkt door kimi (23-09-2015 08:03)

Re: Hulp gevraagd bij draak sprookjesboom boetseren

Bij het fondant tylose doen of gumpaste erdoor kneden.

Bij een draak die echt recht op moet staan zou ik gewoon gumpaste kleuren en daar mee boetseren evt voor de soepelheid 1/3 fondant erdoor.

Of in delen opbouwen. Dus met tylose erdoor  en dan op zijn zij laten drogen.

3

Bedankt voor de tip! Ik heb vandaag tylose gehaald en dit gaat aanzienlijk beter. Nu heb ik alleen het probleem dat er scheuren in de fondant komen. Heeft iemand nog tips hoe ik deze eruit krijg?

Als je fimoklei gewend bent is dit heel fijn spul: Modecor Modeling Past