Onderwerp: Suikervrij
Hoi weet er iemand waar je suikervrije fondant of marsepein kan halen?
Het is voor een kinderfeestje waar 1 kindje geen suiker mag, masr is de bedte vriendin van de jarige.
En een recept voor een suikervrije biscuit
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Suikervrij
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi weet er iemand waar je suikervrije fondant of marsepein kan halen?
Het is voor een kinderfeestje waar 1 kindje geen suiker mag, masr is de bedte vriendin van de jarige.
En een recept voor een suikervrije biscuit
Suikervrije suikerpasta. Lijkt me onmogelijk.
Maar de fondant of marsepeinlaag is eraf te halen voor de gene die het niet mag.
Suikervrije biscuit. Lijkt me ook niet eenvoudig. Je zou het basisrecept kunnen proberen met tagatesse ipv suiker en dan de halve hoeveelheid gebruiken. In tegenstelling tot stevia geeft dat geen bijsmaak. Of de biscuit lukt, durf ik niet te voorspellen, want de suiker heeft ook een chemische functie in het recept. Uitproberen, zou ik zeggen....
Tja lastig.... Zeker omdat het de beste vriendin van de jarige is. Ik zou voorstellen om een apart suikervrij taartje te maken. Eerlijk gezegd denk ik dat het best wel lastig wordt. Je zit ook met de vulling natuurlijk..
De beste vriendin die geen suiker mag is de smaak gewend, denk ik, maar denk dat voor andere een suikervrije taart niet echt lekker is . Zoetstof is troep . Stevia zou dan wel kunnen, maar vind ik een rare smaak hebben
Edit: geloof dat er wel bakprodukten bij reformwinkels te krijgen zijn (ik heb eens cc's gebakken voor kinderen met verschillende allergieën). Weet het merk niet meer. Je zou ook kunnen googelen op 'suikervrije biscuit'
Voor een kinderfeestje zou ik gaan voor cupcakes en dan een suikervrije variant .
Je kan ook een klein suikervrij bavarois taartje maken?
Wel grote tip voor toekomstige bakkers die iets suikervrij's willen maken en een suikervervangen willen gebruiken zonder bijsmaak; Zusto!
In de bakkerij waar ik stage loop gebruiken ze dat, maar is echt een enorm goede en smaakvolle suiker vervanger zonder rare nasmaak. Is nu nog volgens mij alleen nog maar professioneel te krijgen, maar later dit jaar wordt het ook voor consumenten beschikbaar!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Suikervrij