1

Onderwerp: Fotoframe van fondant maken met eetbare print..TIPS GEVRAAGD.

hallo allemaal,

Ik ben bezig een fotoframe te maken met een eetbare print, en nu vroeg ik me af hoe ik dit het beste kan doen..?

Ik ben al begonnen en heb een frame gemaakt van fondant, die bevestigd op een lapje fondant en daar in het midden een printje opgeplakt met eetbare lijm, maar ik zag net inééns een luchtbelletje op de print, die heb ik dus snel doorgeprikt.
Had ik eerst het frame helemaal moeten laten drogen en daarna pas de print erop moeten plakken?
en hoe droog ik dit nu het beste?

Ik hoor graag hoe jullie te werk gaan met het maken van zo'n lijstje.

Ik moet deze morgenavond op de taart bevestigen, maar ben bang dat deze dan nog helemaal niet droog en hard geworden is.

Ik hoor graag jullie tip.

Ik heb hem nu zo te liggen drogen...en moet dan nog cake pop stokjes aan de achterkant bevestigen zodat ik deze in de taart kan prikken zodat de frame rechtop kan staan

http://s3.postimg.org/ehytb0w6n/DSC_3480.jpg

Groetjes Astrid.

2

Re: Fotoframe van fondant maken met eetbare print..TIPS GEVRAAGD.

zelf heb ik het nog nooit gemaakt zo maar las laatst hier een vraag erover en het antwoord was het stokje ook met fondant bekleden en dan tegen de achterkant aan zetten .

zal kijken of ik het kan vinden.....
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=240369

:lol:  :lol: zie nu dat jij de vraag stelde!!!

misschien nu omdraaien en met royal icing het stokje bevestigen en dit dan goed tot morgen laten drogen :think:

succes en ik hoop dat je nog een goede tip voor die tijd krijgt :thumb:

3

hoi baklataart,

ja inderdaad ik had het pas gevraagd, ben alléén beetje laat met het laten drogen ben ik bang.
Ik ga vanavond proberen om het stokje met fondant eromheen tegen de achterkant aan te plakken, en misschien in piepschuim steken om hem zo staand te laten drogen, met iets aan de achterkant voor steun.
Bedankt voor jou reaktie :)

4 Laatst bewerkt door Tigrasas (14-09-2015 17:40)

het probleem zit in de eetbare lijm, die is op water basis en dat is nou net waar printjes niet van houden
Altijd plakken met piping gel

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda